Poed: eestlased kõveraid porgandeid ei ostaks

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti ostja tahab poest porgandit, mis näeks veatu välja.
Eesti ostja tahab poest porgandit, mis näeks veatu välja. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Lääne-Euroopa suured supermarketid on hakanud eraldi kaubamärgi all ja märksa odavama hinnaga müüma kõveraid ja muidu ebastandardse välimusega köögivilju. Eesti poodide kinnitusel siinsed ostjad sellist kaupa ei ostaks.

«Meie valime oma lettidele enamasti esimesse klassi kuuluvaid vilju, sest inimesed söövad silmadega ja eelistavad panna korvi ilusa välimusega puu- ja köögivilja,» ütles Selveri pressiesindaja Annika Vilu. Ta lisas, et tegelikult on Eestis ka pakkumine ebastandardsetele viljadele kesine. «Hetkel on meil müügil vaid üks Eesti õunasort, mis ei kvalifitseeru esimesse klassi väikese mõõdu tõttu,» rääkis Vilu.

Eesti Tarbijate Ühistu turundusjuhi Andres Lemberi sõnul määrab kaupmehe jaoks kaubavaliku tarbija. «Eesti tarbija soovib hea kvaliteedi, hea välimuse ja hea hinnaga kaupa. Seda me Maksimarketi, Konsumi ning AjaO kauplustes klientidele ka pakume,» kinnitas ta. Lember lisas, et inetut kaupa ei paku ka hankijad ning sellise kauba müük ei ole seni poeketi plaanidesse mahtunud.

«Meie teada sarnane praktika Eestisse veel jõudnud pole. Küll aga pakuvad hankijad ise ka madalama sordi tooteid, mis on reeglina välimuselt tagasihoidlikumad ning ka hinnalt soodsamad,» sõnas Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Ta rõhutas, et ka madalama sordi puhul pole tooted erikujulised või inetud, pigem on sel juhul tegemist näiteks väiksemate viljadega.
Batsi sõnul on Rimil hankijatega sõlmitud lepingutes kirjas  milliseid tooteid soovitakse ning  puu- ja köögivilja puhul on seal  lubatud väiksemad kõrvalekalded.

«Rimi jaoks on kvaliteedi tagamine kliendile väga oluline ning seetõttu me ei müü kvaliteedinõuetele mittevastavaid tooteid,» sõnas Bats.

Prisma Peremarketi pressiesindaja Kadri Lainase sõnul on nende põhimõtteks müüa just kõrge kvaliteediga 1. klassi tooteid ja pakkuda nendele turu soodsaimat hinnataset. «Oleme tänasel päeval lisaks oma hinnatasemele pööramas väga tõsist tähelepanu ka puu- ja juurviljade kvaliteedile, et need kindlasti vastaksid just kõrgetele kvaliteedinõuetele,» kinnitas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles