Tööandjad võiksid motiveerimist õppida vabatahtlike ühendustelt

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kilekottide kasutamise vastase kampaania "Kilekott tapab" üritus Kristiine keskuses. Pildil Anneli Ohvril.
Kilekottide kasutamise vastase kampaania "Kilekott tapab" üritus Kristiine keskuses. Pildil Anneli Ohvril. Foto: Postimees/Scanpix

Teeme Ära ja Lets Do it World koristustalgute turundusjuht Anneli Ohvril märkis Turundusraadios kõneledes, et kui äriorganisatsioonid õpiks inimesi kaasama ja motiveerima samadel põhimõtetel kui teevad seda vabatahtlike tööl põhinevad organisatsioonid, siis oleks inimesed ilmselt palju motiveeritumad ja õnnelikumad.

Anneli Ohvril rääkis, et Teeme Ära projektis umbes pool turunduslikku energiat kulunudki kaasamisele, teine pool oma idee levitamisele.«Vabatahtlike kaasamine on kõige keerulisem,» rääkis Ohvril. «Oluline on mõista, et vabatahtlikud pole tasuta tööjõud, vaid nad tahavad saada tasu milleski muus. Kes tahavad areneda ja uusi asju õppida, kes tulevad laheda seltskonna pärast, kes soovivad olla osa millestki suuremast, kes tahavadki maailma paremaks muuta.»

Ohvrili sõnul on projektipõhises vabatahtlike juhtimise maailmas veel üks oluline paradoks. Nimelt on täielik rahapuudus alati parem lähtekoht oma ideede elluviimiseks kui väike rahahulk. Tema hinnangul kipuvad paljud projektid vähese raha tõttu kestma vaid hetkeni, kuni raha omavahel jagatud ja kulutatud saab, mitte aga lõpliku tulemuseni. Kui aga inimestel pole üldse raha ja on vaid suur unistus, siis liiguvad nad selle teostamise poole sihikindlamalt ja loomingulisemalt ning leiavad alati võimaluse, kuidas asju ka ilma rahata või kellegi toel ära teha saaks.

Ohvrili sõnul võiks senisest rohkem kasutada ka äriettevõtted. Kuid arvestada tuleks, et palga asemel on oluline leida üles igale vabatahtlikule mõjuv väärtuspakkumine. Lisaks eelnevalt loetletud motivaatoritele kuulub vabatahtlike töötajate kaasamise juurde neile tänuürituste ja tasuta koolituste korraldamine jpm.

«Äris juhime inimesi läbi raha maksmise või hirmu. Kui äriettevõtted võtaks eeskuju vabatahtlike juhtimisest, siis oleks inimesed palju motiveeritumad ja õnnelikumad,» ütles Ohvril.

Turundusraadio saadet vabatahtlike organisatsioonide turunduslikest väljakutsetest saab kuulata siit: http://mi.ee/turundusraadio/vabatahtliku-tegevuse-turundamine

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles