Smartpost laiendas pakiteenust Euroopasse

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil pakiautomaat.
Pildil pakiautomaat. Foto: Elmo Riig / Sakala

OÜ Smartpost, kelle teenuseid kaupade ja pakkide kohaletoimetamisel on kasutanud juba kümned tuhanded eestimaalased ning kes seni tegutses peamiselt Eestis, pakub nüüd võimalust pakke ka Euroopasse saata.

Eelmisest nädalast alates on Smartposti vahendusel võimalik pakke saata 27 Euroopa riiki. Tegu on üsna suure sammuga edasi, kuna seni pakkus ettevõte pakkide toimetamist välisriikidest vaid Soome.

Ettevõtte teatel toimetab Smartpostiga saadetud pakid välisriikides kohale üleeuroopaline logistikafirma General Logistics Systems (GLS).

«Meie partneriks Eestis on Itella Eesti ehk Soome Posti tütarfirma. Itella kaudu jõuavad pakid välispartnerini, kelleks on üks Euroopa suurimaid kullerfirmasid GLS. Nende kaudu liigub aastas umbes 350 miljonit kullerpakki,» selgitas OÜ SmartPOST nõukogu liige Peep Kuld.

Mullu 65 000 klienti

Tema sõnul saab GLSi teenust võrrelda näiteks Eesti Posti rahvusvahelise kullerteenusega EMS ja DPD rahvusvahelise kullerteenusega. Kulla kinnitusel on aga SmartPOSTi teenus neist mõlemast soodsam.

Veel on Smartpostil plaanis teenus, mis võimaldab ka välismaalt Eestisse saadetavaid pakke ettevõtte pakiautomaatide kaudu kätte saada.

«Peamine fookus on Smartposti pakiautomaatide lahenduse (riistvara, tarkvara ja ärimudeli oskusteave – P. K.) müügil välisturgudele. Eestis pakutav teenus on eelkõige näidis, mille abil meie välja töötatud ja arendatud tehnoloogiat tutvustada ja eksportida,» tutvustas Kuld ettevõtte plaane.

Eestis on Smartposti erkpunased pakiautomaadid saavutanud juba üsna suure tuntuse. Ettevõtte andmetel kasutas eelmisel aastal Smartposti teenust kokku 65 000 inimest. Praegu on ettevõttel Eestis 36 pakiautomaati.

Kui suure osa on ettevõte suutnud hammustada endale Eesti Posti pakiveo mahust, pole veel täpselt teada. Peep Kuld seda hinnata ei osanud.

«Täpseid numbreid ei oska Eesti Posti pakkide mahu kohta öelda. Infot saame oma klientidelt, kelleks on peamiselt postimüügifirmad ja kataloogikaubamajad, keda on kokku sadu. Suurel osal meie klientidest moodustab Smartposti osakaal kogu tellimuste arvust ligi 60 protsenti, mõne kliendi puhul on osakaal 100 protsenti,» tõdes Kuld.

Eesti Post ei muretse

ASi Eesti Post kommunikatsiooni- ja turundusosakonna juht Inge Suder märkis, et SmartPOSTi turuletulek pole riikliku postifirma tegevusele siiski väga palju mõju avaldanud. Tema sõnul on Smartpost suutnud endale haarata vaid veidi postimüügipakkide turust.

Samas plaanib ka Eesti Post näiteks kaubanduskeskustesse oma pakiautomaatide paigaldamist. Praegu on ettevõte seadnud sihiks umbes 30 automaadi paigaldamise.

Smartposti tänavuse aasta käibe- ja kasumisihte Kuld välja öelda ei soovinud. «Avalikustamiseks mõeldud eelarvet meil ei ole. Kuid teenuse osas plaanime tänavu pakkide mahtu möödunud aastaga võrreldes kahekordistada ning loodame aasta lõpuks jõuda 50 000 pakini kuus,» märkis Smartposti nõukogu liige.

SmartPOST
•    Logistikaettevõte, mis tegeleb internetikaubamajade ja postimüügikataloogide klientidele tellitud kaupade kohaletoimetamisega. Samuti võimaldab Smartpost inimestel ja ettevõtetel pakke saata kõikjale Eestis. Smartpost kasutab selleks Eesti kaubanduskeskustes asuvaid pakiautomaate.
•    Smartpost on ka tehnoloogia­ettevõte, mis tegeleb isetee­ninduslike postkontorite seadmete ja tarkvara arendamise ja tootmisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles