Saarte praamioperaatoril tuli reedel laevadest puudu

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praamijärjekord Virtsu sadamas.
Praamijärjekord Virtsu sadamas. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Eelmisel nädalal selgus, et Saaremaa Laevakompaniil (SLK) pole ühtegi parvlaeva varus juhuks, kui mingil põhjusel liinilaev rivist välja langeb.

Reedel oli firmal kolme liini peale kasutada neli laeva, seetõttu ootasid reisijad Virtsus ülesõitu viis tundi, kirjutas Meie Maa.

SLK kõige vanem parvlaev Ofelia läks aprillikuu keskel plaanilisse klassi taastusremonti Riiga ja eelmisel neljapäeval langes tehnilise rikke tõttu rivist välja parvlaev St.Ola.

Laeva klassi taastus on kõige põhjalikum töö, mida tehakse iga viie aasta tagant ja mille käigus vahetatakse välja isegi laeva korpuse plaadid, kui need on nõutust õhemaks kulunud.

Maavanem Toomas Kasemaa ütles, et lepingu kohaselt peab kaks laeva liini teenindama. St.Ola sõitis Tallinna remonti neljapäeva õhtul kell pool 10. Reedel jõudis parvlaev Kõrgelaid Kuivastusse õhtul kell pool 9, kui oli oma töö Triigi- Sõru liinil lõpetanud.

Seni sõitis pooleteist- tunniste intervallidega vaid Regula. Virtsu sadamas oli autode järjekord õhtul kell 10 kilomeetri pikkune. Olukord normaliseerus pühapäeva hommikul, kui St. Ola tagasi jõudis.

SLK tegevjuht Tõnis Rihvk ütles Meie Maale, et St.Ola vigastus tekkis sadama kehva töö tõttu.

«Iga mees peaks tegema oma tööd, kaasa arvatud sadamad ja hoidma sadamad puhtad, et laevadele ja reisijatele ei tekiks ohtu. Samamoodi võib juhtuda Regulaga ja homme veel mõne laevaga, kui kellegil on oma töö tegemata. Ei ole võimalik hoida kümmet laeva igaks juhuks.»

Kuivastu sadama kapten Valdur Häng lasi teha mõõdistuse- ja sonariuuringud ning tulemused saab ta kätte täna.

«Kui laevakompanii väidab, et neljapäeva hommikul sai St.Ola Kuivastu sadamas vigastada, siis mina seda ei usu. Seal võis mitmeid asju olla. Ma pole küll laeva vindilabasid näinud, aga tihend hakkab õli läbi laskma mingi lõõgi tagajärjel ka hoopis hiljem, näiteks jää sees sõitmisest,» pakkus Häng.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles