Tarbijakaitseamet: Travel In valetas tagatise kohta

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Travel In pälvis reisisõprade pahameele tänavu veebruaris, kui Goa lennuki väljumine segastel põhjustel hilines ja inimesed viidi lõpuks hoopis Tallinnas hotelli ööbima. Hansabuss osutas firmale teenust inimeste hotelli transportimisel.
Travel In pälvis reisisõprade pahameele tänavu veebruaris, kui Goa lennuki väljumine segastel põhjustel hilines ja inimesed viidi lõpuks hoopis Tallinnas hotelli ööbima. Hansabuss osutas firmale teenust inimeste hotelli transportimisel. Foto: Mihkel Maripuu

Tarbijakaitseamet tegi talvel Goa reisi väljasõidu venimisega kõmu tekitanud reisifirmale Travel In ettekirjutuse seoses tagatise kohta valeandmete esitamisega ja käskis ettevõttel töö lõpetada.


«Tegime Travel In-ile ettekirjutuse, kuna neil polnud nõuetekohast tagatist,» ütles tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski. Tema sõnul peab firma töö peatama.

Reisifirma oli majandustegevuse registrile esitanud omakäeliselt allkirjastatud avalduse, kus kinnitati, et turismiseadusega nõutud tagatise on neile väljastanud AS SEB Pank. Tagatise suuruseks oli avalduses märgitud 200 000 krooni ning kindlustuse kehtivusajaks 11.märts 2010- 11. märts 2011. Turetski kinnitusel on tarbijakaitseamet välja selgitanud, et tegelikult SEB reisifirmale uut garantiilepingut väljastanud ei ole ning eelmine leping lõppes 10. märtsil.

Ka lasub reisifirmal Turetski sõnul võlakoorem. Krediidiinfo andmetel on ettevõttel ajatatud maksevõlg 162 307 krooni, millele lisandub 10 987-kroonine intressivõlg.

Menetlus on pooleli

Lisaks sellele uurib amet ka reisifirma tänavu veebruari alguses segastel asjaoludel tähtajast päevi hiljem väljunud Goa reisi üksikasju.

Toona süüdistas Travel In lennu mitmepäevases hilinemises India partnerit, kellega lubati suhted lõpetada.

Travel In-i tegevjuhi Märt Mäe väitel jäi hotellidele ja reisifirmale võlgu just seesama partner, kes olevat reisifirmalt raha võtnud, kuid jättis selle edasi maksmata. See oli ka põhjus, miks keeldus puhkajaid sõidutamast esialgne lennufirma, mis tuli teise vastu välja vahetada.

«Kuna menetlus selle juhtumi osas on veel pooleli, ei saa ma kahjuks rohkem teemat kommenteerida,» selgitas Turetski.

Travel In-i kodulehel seisab kiri, milles teatatakse, et uute reiside korraldust ja müüki ei toimu. Siiski saavad firma juhatuse liikme Janek Tammemäe kinnitusel kõik inimesed oma reisid kätte.

Tammemäe ütles, et kahjuks ei jõua ta kõigile Postimehe küsimustele artikli ilmumise ajaks ajapuudusel vastata. «Ütlen praegu vaid seda, et reiside müük on peatatud tarbijakaitseameti ettekirjutuse põhjal,» nentis ta.

Suur segadus arvetega

Postimehe andmetel on Travel In võlgu ka paarile oma India partnerile kahe hooaja reiside eest. Möödunud aastal olevat üks sealsetest partneritest ettevõttele veel vastu tulnud, lootes, et saab vähemalt üle-eelmise hooaja raha kätte, kuid seda ei juhtunud.

Travel In-i osanikeringi kuulub ka Marina Laikjõe, kes on enda sõnul olnud kaks aastat firma juhtimisest eemal passiivse osanikuna.

«Kahjuks ei ole ma nende igapäevategevusega piisavalt kursis, et küsimustele ammendavaid vastuseid anda. Loodan, et nendele küsimustele annab vastuse Travel In-i suuromanik Janek Tammemäe,» vastas Laikjõe Postimehe küsimustele ettevõtte võlgade ja pettuse kohta.

Travel In-i anonüümseks jääda soovinud endise töötaja sõnul on firmas arvetega suur segadus ja ilmselt see nii ka jääb. Lisaks on firmast lahkunud enamik senistest töötajatest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles