Lillipuu: eduka automüügi eelduseks on aktiivne turundus

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autod Fordi Changani tehase parklas Hiinas.
Autod Fordi Changani tehase parklas Hiinas. Foto: SCANPIX

Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu sõnul piisab müügitulemuste langemiseks kas või hetkelisest «stepsli seinast tõmbamisest».

Automüügis on Lillipuu kinnitusel konkurents ülitihe, sest tegu on n-ö «emotsionaalse tootega», mille valikul võib klient teinekord vägagi subjektiivsetest kaalutlustest lähtuda.

Autofirmad panustavad globaalselt tohutuid summasid brand'i arendamisse. «Loomulikult on eduka automüügi üheks olulisemaks eelduseks aktiivne turundus- ja reklaamitegevus ning enese pidev pildilhoidmine.»

Lillipuu sõnul on asi isegi nii karm, et juhul kui müüdav automark tundub justkui igati soliidne ja rahvusvaheliselt tunnustatud olevat, piisab Eestis vaid mõneks ajaks «stepsli seinast välja tõmbamisest», kui see end ruttu müügitulemuste langemise läbi tunda annab.

«Kui uued mudelid tuuakse reeglina välja kuskil Euroopa südames suurte reklaamibüroode poolt loodud ja muljetavaldava turundajatearmee poolt detailideni läbikaalutletud sõnumi, kopi ning visuaaliga, siis kohapealsete turundajate suurimaks väljakutseks on taktikaliste müügiedenduskampaanite sõnumite väljatöötamine ning nende sõnumite müüvasse pakendisse paigutamine.»

Tema kinnitusel peaks küsimused stiilis «Kas mõtleme midagi täiesti uut välja või võtame hästitöötanud kampaania taaskasutusse» igale turundajale tuttavad olema.

«Fordi «Autovahetuskuu» on Info-Auto turundustegevuses hea näide sellest, kuidas mõni kampaania kõlbab ikka ja jälle kummutisügavusest välja võtta, puhtaks kloppida, siit-sealt kohendada kust kitsamaks võtta, kust järele anda, vahest mõni uus nööp või põõn külge ajada ning «catwalkile» saata,» tõi Lillipuu näite.

Info-Auto on Fordi «Autovahetuskuu» kampaaniaga väljas olnud juba 2003. aasta kevadest ning Lillipuu sõnul aktiveerub kodumaine automüük rusikareeglina alati lume sulades ja külmade ilmade möödudes.
«Aprillis-mais teeb müügikõver tõhusa jõnksu ülespoole,» lisas Lillipuu.

Paljude uue auto ostjate jaoks on tema hinnangul suurimaks takistuseks auto väljavahetamise protsessis just nende senine sõiduk ja mure, kas selle realiseerimisel ikka piisavalt hea hinna saab.

«Autovahetuskuu kampaanias ongi eelkõige just nendele inimestele mõeldud, sest oma vana masina eest on võimalik kümneid tuhandeid kroone paremat hinda saada kui see tegelikult tänasel päeval väärt on. Tõsi, peale makstakse ikka ainult neile klientidele, kes kohe endale Info-Autost ka uue Fordi välja valivad.»

Nüüd, kui tänavusest Autovahetuskuust hakkab pool läbi saama võib Lillipuu sõnul vahekokkuvõttena nentida, et sõnum on sihtgrupile kenasti kohale jõudnud, salongides on ostuhuvilised liikvele läinud ja müügipersonal vormistab pakkumisi ja lepinguid just nagu vanadel headel masu-eelsetel aegadel.

«Praeguseks saab poolsada uut Autovahetuskuu-Fordi müüduks lugeda, teist samapalju lepinguid on lootust selle kampaania lõpuni veel juurde saada,» tõdes ta ja lisas, et liigutakse igati plaanide kohaselt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles