Hiina autostub ootamatult kiiresti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswagen. Foto on illustratiivne.
Volkswagen. Foto on illustratiivne. Foto: AFP / Scanpix

Volkswagen ja Genaral Motors tõstsid eile oma Hiina automüügi prognoose, kuna vaatamata valitsuse maksusoodustuste kärbetele ületab maailma suurim sõidukiturg jätkuvalt kõiki ootusi.

Hiina riikliku autotootjate assotsiatsiooni andmetel tõusis esimese kvartali automüük tervikuna mullusega võrreldes 76 protsendi võrra 3,52 miljoni peale.



General Motorsi juht Hiinas Kevin Wale ütles, et ootamatult tugev tõus - mis trotsis poole võrra vähendatud maksusoodustusi - võimaldab neil jõuda eesmärgiks seatud 2 miljoni auto müügini Hiinas juba tänavu ehk neli aastat varem, kui oodati.

GM, kes on suurim välismaine autotootja Hiinas, usub, et sealne autoturg rebib ka käesoleval aastal USAst üha enam ette.

Hiina sõiduautode assotsiatsiooni andmetel müüakse Hiinas tänavu ilmselt koguni 17 miljonit autot, mis on 25 protsenti enam kui mullused 13,6 miljonit.

GM prognoosib aastaseks kogumüügiks küll 15,5 kuni 16 miljonit autot, kuid Wale nendib siiski, et kõik on võimalik. «Kui aus olla, olen ma Hiina turgu alati alahinnanud,» ütles ta. Aastaks 2015 prognoosib GM endale Hiinas juba 3 miljoni sõiduki müüki.

Volkswagen teatas eile samuti, et korrigeerib oma prognoose positiivses suunas. Koos oma kahe ühisettevõtte Shanghai Volkswageni ja FAW-Volkswageniga on Saksa firma toimetanud Hiina sisemaa ja Hong Kongi klientide kätte esimeses kvartalis kokku 457 259 autot, mis on möödunud aasta esimese kolme kuuga kõrvutades 60,9 protsenti rohkem.

«Volkswageni grupi tugevad tulemused 2010. aasta esimeses kvartalis ületasid meie ootusi,» ütles VW China president ja tegevjuht Winfried Vahland. «Ja see annab alust optimismiks edasise suhtes.»

GM ütles, et arvatavasti on kasvutempo edaspidi mõõdukam ning juhatas tähelepanu sellele, et esimese kvartali kasvu «võimendab» möödunud aasta eriliselt nõrk algus. GMi suurim mure on Wale'i sõnul see, et kui olukord valuutaturul kitsamaks läheb, võib see kasvu aasta lõpupoole kinni pigistada.

Hiina suurim erakätes olev autofirma Geely, kes hiljuti Fordilt Volvo ära ostis, teatas 68-protsendilisest müügikasvust, mis jääb tööstusharu keskmisele kergelt alla.
Kogu aasta lõikes rihib Geely 22-protsendilist kasvu ja 400 000 sõiduki müüki.

Geely Hong Kongi börsil noteeritud üksuse Geely Automobile Holdingsi teatel kasvas firma 2009. netokasum 35 protsendi võrra 1,2 miljardi jüaani ehk 176 miljoni dollari peale, läbimüük kolmekordistus ja oli 14,1 miljardit jüaani. Eksporditulud kahanesid küll 49 protsenti, kuid koduturul läks Geely müük 85 protsendi võrra ülesmäge.

Hong Kongi firma juhi Gui Shengyue sõnul peaks Volvo jõudma kahjumist välja käesoleva aasta neljandas kvartalis.

Copyright The Financial Times Limited 2010.  

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles