Melu Osturallil – odav kosmeetika ja rinnahoidjad

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna algas Tallinna ja Tartu Kaubamajas kevadine suur allahindluskampaania Osturalli, mis meelitas avapäeval kokku nii naisi kui mehi, kes olid tulnud kinga- ja reisijahile.

Sisenedes Tallinna Kaubamaja teisel korrusel asuvasse kodutarvete osakonda hakkas esimesena silma kamp uudishimulikke naisi pottide ja pannide juures. Järgmised uudistasid kohvitasse ja alustaldrikuid.

Hetkeks tekkis tunne nagu oleksin sattunud tagasi aega, kus poeletid olid enamasti tühjad ja mingisuguse kauba saabudes ulatusid sabad lausa uksest välja.

Sooduspakkumisi oli erinevaid nii toodete kui ka hinnataseme poolest. Enim rabelemist oli siiski nende stangede ja korvide juures, kus kauba lubatud hind jäi maksimaalselt paarisaja krooni piiresse.

Eks samas on ju arusaadav, et ajal, mil enamuse palkasid on kärbitud, tekib ka suurem huvi viia koju tavahinnast kasvõi paarsada krooni odavamalt müügis olev uus praepann.

Tunglemist oli ka Wris reisibüroo leti juures, kus seati reisihuvilistele sisse lausa eraldi järjekorranumbri aparaat. Wris Reisibüroo juhatuse liikme Krista Esta sõnul oli keskpäevaks endale lennupiletid või puhkusepaketi soetanud ligikaudu 50 inimest.

«Erinevaid pakkumisi on meil samuti poolesaja ringis,» lisas Esta. Selleks ajaks oli aga järjekorranumbri jõudnud võtta juba 194 inimest, mis pani Esta näo särama, sest number paluti võtta vaid kindla ostusooviga inimestel.

Reiside müük läks nagu soe leib-sai pagaripoes

Populaarsemaks kaubaks osutusid Esta sõnul lennukipiletid. «Neid ostetakse kõige rohkem. Kokku oleme ära müünud juba ligi paarsada piletit, sest osad inimesed ostavad korraga lausa viis piletit,» lisas Esta.

Ka kiitis Esta klientide teadlikust. «Umbes 99 protsenti siinsetest reisiostjatest on kodutöö juba varem ära teinud ja teavad, mida tahavad. Selles suhtes võib öelda, et tulime nagu leiba ja saia müüma.»
Kaks piletit New Yorki soetanud Katrin Kirotose sõnul tuli ta osturallile spetsiaalsest lennukipileteid ostma, kuid viib roosades kottides koju veel ka paari suvekingi ja muud pudi-padi.

Hindade poolest midagi väga üllatavat siiski polnud. Türgi ja Korfu reisi võis endale soetada umbes 4500 krooni eest ja ühe otsa lennukipileti eest erinevatesse sihtkohtadesse 1500 krooni. Sellise hinnaga reisi või lennupileti saab tegelikult kätte ka viimase hetke pakkumisi vaadates.

Tunglemist oli samuti laevapiletite leti juures, mis on juba viimased aastad olnud osturalli üks hitt-toodetest. Piletisabas seisis umbes paarkümmend inimest, kellest osad paistsid roosade kottide hoidmisest juba üsnagi tüdinud olevat.

Naistemaailmas oli suuremat tunglemist näha pesu, näidistoodete ja erinevate riidestangede juures.

Alla paarisajakroonised rinnahoidjad ja sinna juurde 50-kroonised püksikud meelitasid naisi nagu meepott mesilasi keset päikeselist päeva.
Tunglemist ei seganud ka fotograafi välgusähvatused, sest odav pesu ja öösärgid olid silmad enamusel juba niigi särama pannud.

Osturalli vanim osaleja

Kingamaailmas hakkas teiste rüselejate hulgas silma ka vanadaam, kes oma kaupa mitmest erinevast kotist praktilisuse mõttes ühte pistis. 81-aastane Virve oli allahindlusest endale soetanud kingad ja koti.
«Olen esimest korda siin ja tulin reklaami peale,» tõdes Virve.

Inimeste hulk Kaubamaja aasta ühel suurima allahindluskampaania esimesel päeval ei näidanud küll märki majanduslangusest või sellest, et inimesed igat senti loeks, sest odavama kauba huvilised looklesid erinevatesse osakondadesse igast võimalikust sissepääsust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles