Toyotat ähvardab maksimumtrahv

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota on üle maailma tehniliste porbleemide tõttu tagasi kutsunud üle kaheksa miljoni auto.
Toyota on üle maailma tehniliste porbleemide tõttu tagasi kutsunud üle kaheksa miljoni auto. Foto: AFP / Scanpix

USA transpordiametnikud nõuavad Toyotale maksimaalset lubatud 16,4 miljoni dollari suurust trahvi, kuna autofirma ei teatanud aegsasti ootamatut ja kontrollimatut kiirendamist põhjustavatest gaasipedaalidest.

USA transpordiminister Ray LaHood ütles: «Meil on nüüd kindlad tõendid, et Toyota ei täitnud oma seaduslikke kohustusi.»

«Mis veelgi hullem, nad varjasid USA ametnike eest kuude kaupa ohtlikku defekti ning ei võtnud mitte midagi ette miljonite autojuhtide ja nende perede kaitsmiseks,» lisas LaHood.

Ministeeriumi sõnul kutsuti USAs alates jaanuarist «kleepuva pedaali» tõttu tagasi 2,3 miljonit Toyotat. 16,38 miljoni dollari suurune trahv oleks kõige suurem, mille riiklik liiklusohutustalitus iial määranud on, ütles LaHood.

Toyotal on kaks nädalat aega otsustamiseks, kas nad soovivad otsust vaidlustada. Firma keeldus küsimust hetkel kommenteerimast, kuid ütles, et püüab parandada kommunikatsiooni regulaatorite ja klientidega «turvalisust puudutavates küsimustes».

Toyota teatas ühtlasi, et võttis hiljuti tööle uue kvaliteedijuhi, kes hakkab vastutama autode ohutuse eest.
Transpordiministeeriumi sõnul ei ole uuringud aga kaugeltki ühel pool ning täiendavate rikkumiste ilmsiks tulles lisandub ka trahvinõudeid.

Autotootjad peavad informeerima regulaatoreid viie tööpäeva jooksul kõikidest oma sõidukites avastatud riketest ja vigadest, kuid Toyota venitas «kleeppedaali» ettekandmisega neli kuud.

Ministeeriumi andmetel avastas Toyota probleemi mullu septembris, mil Euroopa ja Kanada diileritele väljastati ka juhised kiirendus-probleemide korrigeerimiseks.

Dokumentidest on ministeeriumi sõnul selgesti näha, et firma oli teadlik, et sarnased probleemid esinesid ka USAs müüdud autodel.

USA kongressi järelevalvekomitee liikme Darrell Issa pressiesindaja ütles: «Iga autofirma peaks sellest õppust võtma ning pigem ülipüüdlikult oma vigu ja eksimusi tunnistama, kui üritama neid kinni katta.»

Kongress sai Toyota endiselt advokaadilt veebruaris dokumente, mille uurimisel selgus, et firma oli rikkeid paljastavaid materjale teadlikult varjanud.

Toyota tegevjuht Akio Toyoda on isiklikult vabandanud klientide ees, kelle silmis Toyota varem oma turvalisuse ja kvaliteedi tõttu kõrges hinnas oli.

Transpordiministeerium alustas Toyota tagasikutsumiste uurimist veebruaris. Läbi tuleb kammida 70 000 lehekülge firmasiseseid dokumente.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles