Mis juhtub siis, kui juht oma töötajaid täielikult ignoreerib?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötaja laitmine on parem kui tema töö üldse mitte märkamine.
Töötaja laitmine on parem kui tema töö üldse mitte märkamine. Foto: SCANPIX

Sul pole juhina kombeks eriti oma töötajaid kiita või õigemini – sa nagu ei märkakski nende olemasolu või tööpanust. Ettevaatust, see on väga ohtlik olukord, sest täielikult ignoreeritud töötajad võivad hakata lausa ettevõttele vastu töötama.

See selgus Gallup Inc uuringust, milles uuriti, kuidas mõjub juhi tagasiside nende töötajatele. Tuli välja, et tagasiside andmisest sõltub inimeste pühendumus tööle olulisel määral. Hullem veel tagasisidest, kus vaid inimeste vigadele keskendutakse on olukord, kus juht üldse oma alluvate töö kohta midagi ei ütle.


Miks see nii on? Et pikema ajama jooksul produktiivselt ja hästi töötaja, vajavad töötajad tähelepanu ja märkamist. Nad tahavad, et nende tööl oleks sisu ja mõte. Kui nad saavad juhi käest valdavalt laita, siis on neil vähemalt põhjus püüda asju paremini teha. Kui aga juht ei üldse kunagi nende tegemisi ei märka ega iialgi nende töö kohta midagi ei ütle, on see inimestele tugev signaal, et nad on ettevõttele kasutud.

Kui ettevõtte töötajate hulgas leidub nö vastalisi, siis tasuks kõige pealt üle vaadata see, kuidas juht annab neile tagasisidet ja kas ta seda üldse teeb.

Uuringust selgus, et:

  • Iga kümnes juht keskendus tagasisidet andes töötaja nõrkadele kohtadele.
  • Isegi need töötajad, kes said juhilt valdavalt negatiivset tagasisidet, olid üle 20 korra suurema tõenäosusega tööle pühendunumad nendest töötajatest, kes said minimaalselt või üldse mitte mingit tagasisidet.
  • Inimesed, keda juht täielikult ignoreeris, hakkasid võrreldes negatiivset tagasisidet saanud inimestega kaks korda suurema tõenäosusega ettevõttele vastu töötama.
  • Töötajad, kes said ka juhilt kiita, olid 30 korda suurema tõenäosusega ettevõttele väga pühendunud.


 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles