TJA: mobiiliteenuse kvaliteet Tallinna kesklinnas on väga hea

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutitelefon ja mobiilimast.
Nutitelefon ja mobiilimast. Foto: Stanislav Moshkov / Õhtuleht

Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) mõõtis mobiilikõnede õnnestumist, mille osas on ajakirjanduse andmetel viimasel ajal tarbijate rahulolematus kasvanud.

TJA tegi Tallinna kesklinnas EMT, Elisa ja Tele2 võrgus kokku 1900 kõnet pikkusega 40 sekundit. Võrkude head kvaliteeti kinnitavad tulemused, mille kohaselt Elisa võrgus õnnestus 98,9 protsenti, EMT võrgus 98,7 protsenti ja Tele2 võrgus 97,9 protsenti kõnedest, teatas TJA.

Õnnestunuks loetakse kõnet, mis õnnestus edukalt algatada ja täies pikkuses lõpule viia ilma katkemise või leviprobleemita.

Kõige suurem kõnede nurjumise põhjus oli kõne algatamise ebaõnnestumine (valimise blokeerumine). Seda esines EMT võrgus 6 korral, Elisa võrgus 6 korral ja Tele2 võrgus 11 korral ca 630 kõnest. Kõne algatamise ebaõnnestumise levinum põhjus on üldjuhul võrgu ülekoormus. EMT võrgus katkes 2 kõnet, Elisa võrgus 1 ja Tele2 võrgus 2 kõnet.

Telefonid olid mõõtmiste ajal liikuvas autos sees ning seekord automaatse võrguvalikuga, st telefon otsustas ise vastavalt vajadusele, kas kasutada helistamiseks 2G (GSM) või 3G võrku. Antud seadistus on ka enamikel telefonidel vaikimisi valitud. Mõõtmised sooritati tänavatel liikudes Nokia N95 telefonidega. Tuleb tähele panna, et hoonetes sees ei tasu oodata samaväärset teenuse kvaliteeti kui väljas.

Järgmisena on TJA-l plaanis kontrollida mobiilse interneti andmesidekiiruseid Tallinnas.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles