Reklaamitulu Twitterit kahjumist ei päästnud

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Sotsiaalvõrgustikufirma Twitteri aktsiate avaliku esmaemissiooni dokumentidest selgub, et ettevõte on olnud pidevalt kahjumlik ning esialgu pole väga selge, millal hakatakse saama kasumit.

Kui eelmise sajandi lõpus toimunud tehnoloogiabuumi ajal olid kahjumlike ettevõtete aktsiate avalikud esmaemissioonid (IPOd) üsna tavalised ning see ei takistanud investoritel väärtpaberitele tormi jooksmast, siis praegu on kahjumliku ettevõtte börsile viimine üsna erandlik.

Juba üheksa aastat mikro­blogikeskkonda pakkuva Twitteri käive kasvas mullu kolm korda, 316,9 miljoni dollarini. Selle aasta esimeses pooles teeniti 253,6 miljonit dollarit, kahjum oli aga 69,3 miljonit dollarit.

«Kahjumid pole teema,» ütles Reutersile analüüsikeskuse Pivotal Research Group analüütik Brian Wieser. «Üllatus oleks olnud siis, kui nad oleksid teeninud kasumit. Oluline arv on käive kliendi kohta,» lisas ta. Teises kvartalis oli Twitteri käive kliendi kohta 64 senti, Facebookil oli see umbes 1,6 dollarit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles