Liikluskoolitus kolib internetti

FOTO: Peeter Langovits.

Eesti e-lembelisus viib peagi veebipõhiseks ka liiklusõppe ja teooriaeksamiteks valmistumise, teatas Tallinna tehnoloogiapark Tehnopol.


Nimelt on Tehnopoli äriinkubaatoris kasvav ettevõte Teooria.ee aprilli alguses valmis käivitama teenuse, mis võimaldab liiklusõppuritel oma teadmisi ammutada veebikeskkonnas.

Kui harilikult kaasneb liikluskooli kohustusliku programmi läbimisega hulk teooriatunde, siis Teooria.ee soovib õpilaste mugavaks teenindamiseks pakkuda autokoolidele võimalust koolitada huvilisi üle veebi.

Oma juhendajaga kohtub õpilane avaloengus, konsultatsioonitunnis ja autokooli teooriaeksamil.

Maanteeametilt kinnituse saanud Teooria.ee süsteemist leiab 18 interaktiivset liiklusteooria õppeteemat, suure hulga animatsioone ja ka liikluseksami harjutustestid koos vastuste ja selgitustega.

Peagi lisanduvad 3D liiklussituatsioonid Eesti suuremate linnade keerukamatest ristmikest. Visuaalsed lahendused võimaldavad huvilistel oma liiklusteadmisi täiendada või headele teadmistele kinnitust saada.

«Meie eesmärk on anda liiklusõppuritele kvaliteetne õppematerjal ja mugav testide sooritamise keskkond.

Peatselt avame oma veebi ka igapäevakasutajatele, kes teadmisi liiklusvaldkonnas täiendada tahavad,» ütles Teooria.ee tegevjuht Mihkel Vaasa.

Ettevõtte klientideks on autokoolid ja nende õpilased, kellel näiteks kooli, töö, pere, spordi või muude tegevuste tõttu on raske leida aega loengutes kohal käimiseks.

Igal õppuril on valida, kas käia traditsioonilises teooriaõppes tundides kohapeal või läbida teooriakoolitus e-õppeprogrammina kodust lahkumata.

Autokoolil aitab see pikemas perspektiivis vähendada püsikulusid, sest siis ei pea omama traditsioonilise klassikoolituse läbiviimiseks ruume ja eraldi õppevahendeid. Samuti aitab säästa selline koostöö e-õppe arenduskuludelt, mis võivad osutuda vägagi kõrgeks.

Mihkel Vaasa hinnangul võiksid Eestis Teooria.ee abiga liikluskoolitust üle veebi pakkuma hakata ligi 80 suuremat ja väiksemat autokooli.

«Kui teenus on ennast Eestis piisavalt hästi tõestanud, vaatame tulevikus kindlasti ka piiri taha. Oleme sihikule võtnud Soome, kus on liikluse ülesehitus Eestile sarnane ja Poola, mis on atraktiivne oma turu suuruse poolest,» kommenteeris Vaasa.

Tagasi üles
Back