Toyota aitab Mazda hübriidautode maailma

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota Prius..
Toyota Prius.. Foto: Toyota.

Toyota sõlmis Mazdaga litsentsilepingu, mis võimaldab neil 2013. aastal osaliselt Priusel baseeruva hübriidsõiduki müüki paisata.

Algselt müüakse autot küll vaid Jaapanis, kuid Mazda loodab seda hiljem ka ülemeremaades tutvustada.

Leping annab ühtlasi märku sellest, et Mazda 31-aastane suhe Fordiga jääb järjest nõrgemaks. Ford, kellele kuulus Mazdast üks kolmandik, müüs 2008. aastal sellest enamuse maha.

Ford ise on arendanud välja Toyotale üsna sarnase hübriidmootori ning investeerib sellesse tehnoloogiasse üsna agressiivselt, eesmärgiga hübriidide segmendis konkurentidest kaugele ette rebinud Toyota edumaad kärpida.
Tänavu jaanuaris hääletati Ford Fusioni hübriidversioon Detroidi näitusel aasta autoks.

Mazda kasutab Fordi hübriidsüsteemi oma väiksemat sorti linnamaasturis nimega Tribute, mis põhineb Ford Escape'il ning on seni nende ainus hübriidsõiduk.

Mazda asepresident Masaharu Yamaki ütles, et Toyota tehnoloogia valiti seekord sellepärast, et uut hübriidi tahetakse hakata valmistama Jaapanis. «Meil on parem, kui saame komponendid kohalikelt tarnijatelt kiiresti ja tõrgeteta kätte,» ütles ta.

Erinevalt Tribute'ist, mille mootor on täielikult Fordi poolt disainitud ja ehitatud, kujutab uue Mazda hübriidajam endast Mazda ja Toyota tehnoloogia kombinatsiooni.

Toyota asepresidendi Takeshi Uchiyamada sõnul aitab Mazdaga sõlmitud leping ühtlasi kärpida nende endi hübriidiautode tootmiskulusid, kuna laiendab ühiste komponentide turgu. «Me loodame, et komponentide hinnad langevad ja usume, et meil õnnestub leiutada koos ka uusi lahendusi,» ütles ta.

Mazda sõnul ei paigaldata hübriidajamit autodele, mis kasutavad nende kuulsat rootormootorit, vaid arendab selleks puhuks välja traditsioonilise kolbmootori.
Mazda plaanis algselt aastaks 2015 omaenda hübriidsüsteemi ehitada, kuid otsustas siiski leida kiirema lahenduse, kuna Jaapanis on nõudlus hübriidautode järele märgatavalt tõusnud.

Hübriidautod moodustavad, osaliselt tänu uutele maksusoodustustele ja riiklikele dotatsioonidele, ligikaudu 10 protsenti uute sõidukite müügist Jaapani turul.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles