Mägioja: turundus ei ole luksuskaup, mida tehakse ilu pärast

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Evelin Mägioja
Evelin Mägioja Foto: Annika Haas/Best Marketing

Aasta turundusjuhiks valitud ASi Rimi Eesti Food turundusjuht Evelin Mägioja sõnul on taoline tunnustus motiveeriv jõud.

Mis tunne oli võtta vastu aasta turundusjuhi auhind?

Evelin Mägioja (EM): Tunne oli super, eriti arvestades, et aasta turundusjuhi tiitel selgitati sel aastal välja küsitluse teel, mis korraldati rohkem kui saja turundusjuhi seas TNS Emori ja Ernst&Youngi poolt.

Mul on väga hea meel, et kolleegid teistest ettevõtetest kõrvalvaatajatena mu tööd tunnustavad ja mind selle tiitli vääriliseks hindasid. Tunnustus on tohutult motiveeriv jõud, vähemalt minu jaoks.

Loomulikult olen ka iga päev rõõmus suuremate ja väiksemate saavutuste üle, isegi kui kellelgi parajasti mahti või tahtmist kiitmiseks pole, ent sellise auhinna saamine tegi tuju heaks kohe pikemaks ajaks.

Kas oskasid oodata, et tänavu pärjatakse just sind selle tiitliga?

EM: Ausalt öeldes ma ei mõelnud sellele eriti enne Passwordi. Üks tuttav ütles küll vahetult enne võitjate välja kuulutamist, et ta oleks väga imestunud, kui selle tiitli saaks keegi teine peale minu, ja siis ikka jõudsin paar korda mõelda enne lavale minekut, et äkki tõesti oli tal õigus. Nagu tuleb välja, siis oligi.

Kui suur tunnustus see on?

EM: Nagu öeldud, kuna tunnustus tuleb ametikaaslaste poolt, siis olen selle tiitli üle tõesti rõõmus.

Kes vääriksid veel sellist tiitlit?

EM: Kindlasti on aasta turundusjuhi tiitlit lihtsam võita nende ettevõtete turundusjuhtidel, kellel on suuremad meediamahud. Nende tööd paistavad lihtsalt rohkem silma.

Väiksemate ettevõtete või Eestist väljapoole suunatud välisturgudel tegutsevatel turundusjuhtidel on keerulisem kaaskolleegile tähelepanu pälvida, sest nende tegevust ei pruugita lihtsalt samal määral tähele panna.

Samas, suuremate meediamahtude puhul on ka nende planeerimine, või vähemalt efektiivne planeerimine keerukam.

Ajad, mil turundusrahasid mõtlemata kulutati, on möödas ja suurem osa ettevõtetest hakkab aru saama, et turundus ei ole luksuskaup, mida tehakse vaid ilu pärast või kui raha üle jääb. Pole mõeldav, et tänases päevas oleks edukas ettevõttes turundusjuhil toodete või teenuste arendamisel vaid marginaalne roll.

Keda tõstad turundusjuhtide hulgast esile?

EM: Esile tõstmist väärivad turundusjuhid, kes suudavad turundustegevusi efektiivselt ja nutikalt planeerida, oskavad oma osakonna tööd hästi organiseerida, motiveerida kaastöötajaid ning koostööpartnereid ehk teisisõnu tegeleda nii sise- kui välisturundusega, ja kes oma tööajast märkimisväärse osa kulutavad toodete ja teenuste paremaks muutmisele ning mitte ainult reklaamlahenduste kinnitamisele ning samal ajal on võimelised ikkagi reklaami- ja meediaagentuuridelt välja peilima selle särava ja briljantse lahenduse, mis kliendi toodet või teenust ostma paneb ja lõppkokkuvõttes kasumit toob.

Mulle isiklikult jäi eelmisest aastast silma turundustegevuse poole pealt EMT ja seonduvalt läks minu hääl Emori küsitluses Piret Mürk-Duboutile.
Turundustase üldises pildis tundub Eestis üldse tugevaim olevat telekomis ja panganduses, mis muidugi ei tähenda, et tugevaid turundajaid ei oleks ka teistes valdkondades.

Milline on hea turundusjuht?

EM: Hea turundusjuht on laia silmaringiga turumuutustega kohanemisvõimeline inimene. Hoolimata sellest, et eduka turunduse aluseks on pikaajaline planeerimine tuleb turunduses aega-ajalt kurssi muuta ja suuta täiesti kastist välja mõelda.

Turundusjuht peaks olema piisavalt loova mõtlemisega, et teoreetiliselt suuta ka üksinda algusest lõpuni kampaania välja mõelda ja ellu viia, ent samas piisavalt praktilise loomuga, et ka selle kampaania kasumlikkust ette prognoosida ja tagantjärele hinnata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles