Andy Milligan: brand on see, mida inimesed sinust räägivad

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andy Milligan
Andy Milligan Foto: Best Marketing

Passwordi teist päeva alustas oma ettekandega Andy Milligan, kes rääkis kohalolijatele sellest, kuidas luua edukas kaubamärk nii, et firma logoga ei mängitaks.

«Sa võid kaubamärgiga teha, mida tahad, aga «ära jama» logoga,» alustas Milligan oma ettekannet Passwordi viimasel päeval.

Tänapäeval on Milligani sõnul kõik seotud brand'iga ja selle imagoga. Ta kinnitas, et täna on igaüks omaette kaubamärk. «Vaadake kas või David Beckhamit.»

Kuid selleks, et aru saada, mis brand on, selleks on Milligani sõnul vaja teha kõik, et luua fantastiline kogemus oma klientidele. «Ei saa leppida osaliste lahendustega võttes kasutusele vaid meediaagentuurid või reklaamiagentuurid, vaid tuleb võtta arvesse kõiki osalisi.»

Milligani sõnul on siinkohal heaks eeskujuks need, kelle reklaamid ja kaubamärgid on fantastilised, siis tuleb seda kasutada. «See auto on fantastiline. See lennufirma on fantastiline. Nende reklaamid on niivõrd head, et neid lihtsalt tuleb kasutada ja sõita selle autoga või lennata selle lennufirmaga.»

Ühe eduka näitena tõi milligan välja Starbucksi, kelle kogu kaubamärk ja tuntus on ehitatud üles ilma telereklaamita.

«Nende kohvibaarid on ise elav reklaam. Nad positsioneerivad seda kolmanda kohana, kuhu sa lähed pärast kodu ja tööd,» kirjeldas Milligan ja lisas, et selleks, et head kaubamärki luua, pole vaja suurt turunduseelarvet.

 «Peab olema täiesti selgelt määratletud see, mida kliendile pakutakse. Parimad kaubamärgid on väga lihtsalt määratlenud selle, mida nad pakuvad.»

«Brand ongi see, mida inimesed sinu kohta ütlevad, kui sind ruumis pole.»

Milligan viis ruumisolijatega läbi ka harjutuse, kus nimetas erinevaid tunnussõnu, mille peale saalisolijad pidid pakkuma erinevaid ettevõtteid, mis neid nende sõnadega kohe seonduvad.

Milligan tõi ka erinevaid näiteid sellest, kuidas keegi on oma brand'i ja logo lihtsustavalt välja toonud ja on seeläbi edukaks saanud. «Nagu näiteks Suurbritannias müüdavad mahlad Innocent Drinks, mis on kujunduselt väga lihtsad.»

Milligani sõnul on väga tähtis oma kaubamärk hästi välja tuua, aga samas teha seda lihtsalt.

«Apple'i kujundus ja kõik on lihtne ja cool.»

Kaubamärgiomanikele on mehe sõnul tähtis ka digitaalse meedia kasutus. «Digitaalset tuleb analoogiga ühendada», ütles Milligan.

Siinkohal tõi Milligan näite iPodi ja iTunes'iga, mis on omavahel ühendatud. «Sellest mõtlen ma kui ühendatud kogemusest.»

Milligan lõpetas oma ettekande rääkides sellest, kui tähtis on sotsiaalne meedia kogu turunduses. «Facebook ja teised sotsiaalse meedia kanalid on täna väga tähtsad, sest nende kasutajate arv kasvab iga päev kiiresti.»

Online-branding'u ja tavalise turunduse vahel on tema sõnul see vahe, et need tuleb omavahel ühendada. Nii online kui ka offline tuleb omavahel ühendada. «Online'is saab oma logoga mängida. Tehke seda.»

Andy Millugan on kirjutanud raamatud «Uncommon Practice», «Brand it like Beckham», «See, Feel, Think, Do» ja «Don’t mess with the logo».

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles