SLK uute praamide rahastamise tagavad norrakad

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muhumaa Rohuküla sadamas.
Muhumaa Rohuküla sadamas. Foto: Andrus Karnau

Advokaadibüroo Sorainen teatas, et nõustas Norra ekspordikrediidiasutust Eksportfinans kolme uue praami finantseerimisel, mis hakkavad sõitma Hiiumaale ja Muhumaale.


Eksportfinans finantseeris tehingut ligi 1,3 miljardi krooniga, millele lisandus ostjate omafinantseeringu osa. Praamide tellijaks oli Saaremaa Laevakompanii ja need valmisid Eesti-Norra ühisfirmas BLRT Fiskerstrand.

«Tegemist on ühe Eesti krediidituru suurima tehinguga sel aastal. Me oleme väga rahul, et saime nõustada nii kõrgetasemelist Euroopa krediidiasutust ja olla abiks tehingu juures, mis parandab Lääne-Eesti saarte praamiliinide kvaliteeti, mida kindlasti kõik eestlased eriti just suveperioodil kõrgelt hindavad,» ütles advokaadibüroo Soraninen partner ning regionaalse panganduse ja finantseerimise õigustöörühma juht Reimo Hammerberg.

Praamid toimetatakse kohale selle aasta jooksul kolmes etapis. Esimene praam Muhumaa juba hakkas Rohuküla-Heltermaa liinil inimesi ja sõidukeid teenindama.

Norra kaubandus- ja tööstusministeeriumile ning pankadele kuuluv Eksportfinans on ainuke valitsuse eksporditoetusi jagav asutus Norras. Krediidiasutus teenib oma tulu rahvusvahelistel kapitaliturgudel ning on üks suurimaid avaliku sektori laenuandjaid Euroopas.

Finantseeringut tagas Norra Ekspordilaenude Garanteerimise Instituut, mis on peamine ekspordigarantiisid ja -kindlustusi väljastav riigiasutus. Asutuse põhiülesanne on edendada Norra kaupade ja teenuste eksporti ja investeeringuid välismaale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles