Žürii hinnang Aasta Turundusteo finalistidele

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB – tuliseim spordi toetaja Eestis!
SEB – tuliseim spordi toetaja Eestis! Foto: SEB

Eile valiti 24 töö hulgast välja Aasta Turundustegu 2009 kuus finalisti. Mida arvas žürii võistlustöödest?

«Kuigi 2009 oli suure madalseisu aasta, siis konkursile Eesti Aasta Turundustegu 2009 esitatud tööde kvaliteet oli üldiselt väga kõrge. Õnneks ei mõjunud masu kvaliteedile halvasti,» kommenteeris Best Marketingi tegevjuht ja Password 2010 korraldaja Hando Sinisalu.


«Sel aastal esitati konkurssidele, nii turundustegu, meediategu, suhtekorralduse auhind kui ka Kuldmuna, rohkem töid kui mullu. See innukas osalemine oli üllatav.»

Turundustegu 2009 finalistid tulid Sinisalu sõnul üsna selgelt esile, žüriil ei olnud suurt vaidlemist.
«See oli žürii üksmeelne otsus. Hea, et need tööd olid erinevatest ärivaldkondadest, konkursi finaal turunduskonverentsi Password 2010 raames 19. märtsil Solarises Nokia kontserdimajas tõotab põnev tulla,» tõdes Sinisalu.

Kuigi konkursile esitatud tööde põhjal ei saa Sinisalu hinnangul siiski tervet aastat üldistada, tundub, et suur lõhe valitseb turunduses tipptegijate ja ülejäänute vahel. «Turunduslikus mõttes on tipud veelgi ühe sammu edasi liikunud, ülejäänute eest ära. Vahe tippude ja üldmassi vahel suureneb.»


Žürii kommentaare turunduskampaaniate kohta:

MinuEMT:
«Hea õpikunäide, perfektne, korralik töö, strateegiliselt hästi tehtud, meeldejääv.»

«Hindan EMT turundusteami väga, samas ei saa jätta ka märkimata eelarvete suuruseid, mida neil on võimalik kasutada.»

«Hea idee ja teostus kliendiga suhtlemiseks jaemüügi keskkonnas.»

«Suur eeltöö ja suured muutused kontseptsioonis.»

SEB - tuliseim spordi toetaja Eestis!:
«Antud projekti sisuline pool üllatas meeldivalt, kui detailselt ja tõsiselt on spordi sponsorlust kasutatud kommunikatsiooni vahendina.»

«Tähelepanuväärne, et viimaks tehakse Eestis ka sponsorlusele strateegia.»

«Lihtne sõnum, oluline nii pangale kui ühiskonnale.»

Farmi kaubamärgi ja pakendite rebränding:
«Tohutu üllatus!»

«Idee väga hea ja pakendikujundused on super. Tulemused ka vägagi arvestatavad.»

«Loovas plaanis ning väga tubli tootearendusega võttis Farmi Terelt positsiooni piimatoodete turul käest. Lansseeringu rahaline maht toidubrändide mõistes suur, jääb üles küsimus tootja võimes alustatut samahästi jätkata.»

Säästumarketite uuenduskuur:
«Korralik töö!»

«Evelin Mägiojale võiks anda eriauhinna, et ta RIMI ketis nii kaua ja tublisti vastu on pidanud.»

Rahvusmustrites tennised:
«Loodan, et antud toote puhul leitakse ka tõsine tootmise koostööpartner, et turistid hakkaksid Eestist ostma rahvuspapusid, mitte enam Matrjoškasid.»

«Kampaania edu oli paljuski põhjustatud asjaolude kokkulangemisest: laulu- ja tantsupidu, idee autor on ise tantsija; rahvusmustrite mooditulek jne. Idee on iseenest geniaalne, aga küsimus jääb - kui elujõuline? Näitab selgelt, kui suur võlujõud on entusiasmil.»

«Väga positiivne toode ja väga nutikas kommunikatsioon, aga siin on kõige parem osa asjast hea idee õigel ajal ja õiges kohas. Vastab teatud sotsiaalsele ootusele, mis loob eeldused eduks. Selle võrra erineb minu meelest nendest projektidest, mis lahendavad konkreetset ärilist /turunduslikku probleemi (nt Farmi, EMT, Säästumarket).»

Aasta sotsiaalkampaania 2009 - killerkott, kilekottide tarbimise vähendamise kampaania «Säästa elusid, kasuta riidekotti»:
«Puudutas paljusid inimesi, muutis hoiakuid.»

«Teema aktuaalsus - hea väljend «Killerkott» üheselt mõistetav ja meeldejääv. Kampaaniateadlikkus 77 protsenti on arvestatav ning kilekottide läbimüügi vähenemine mõõdetav.»

«Tervitatav initsiatiiv, head tulemused.»

«Oluline, et edasiste sammudena oleks võimalik riidekotti osta ühe krooni ja kilekotti viie krooni eest, küll siis oleks probleem lahendatud.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles