A. Le Coq panustab turuliidri positsioonile nostalgiahõnguga

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A. Le Coq taaskäivitas ka lahtise kalja müügi.
A. Le Coq taaskäivitas ka lahtise kalja müügi.

A. Le Coq on mitme aasta jooksul paisanud turule veneaegseid karastusjooke, sest ettevõtte juhi Tarmo Noobi sõnul on tuttavate vanade lemmikutega kliendile lihtsam läheneda.

«Miks oleme pannud rõhku just nõukogudeaegsete toodete taas turule toomisele ja nostalgiahõngule rõhumisele, ongi ilmselt see, et täiesti uue tootega turule tulles peame sisuliselt alustama nullist,» selgitas Noop ja lisas, et palju lihtsam on tegelikult tuua inimesteni neile juba tuntud toode, mis on vahepeal unustusehõlma vajunud.

«Seeläbi saame turustamisega alustada vanalt platvormilt.»
Järjepanu ongi A. Le Coq aastatega poelettidele paisanud juba aastakümneid tagasi janu kustutanud Limonaadi, Kellukese, Kalja ja nüüd ka Valge Klaari.

Kuna veneaegseid tooteid mäletavad enamasti inimesed, kelle vanus küündib üle kolmekümne eluaasta, ei olnud Noobi sõnul Eesti suurimal karastusjookide tootjal turundusideed vaja kaugelt otsida. «See on ju selge, et üle 30-aastaseid inimesi on rohkem kui nooremaid, mitõttu moodustavad nemad ka suurema ostjaskonna,» tõdes Noop.

«Oleme neid vanu tooteid lihtsalt upgrade'inud, et saavutada edu ka nooremate klientide hulgas.»

Noop on juba varem öelnud, et eestlased võtavad meeleldi vastu kauaaegseid lemmiktooteid, mistõttu on selliste menutoodete turuletulek end alati ära tasunud.

«Praegu sortimendis olev vana hea traditsiooniline Limonaad ning mõned aastad tagasi turule toodud ülipopulaarset karastusjooki Kelluke  meie tarbija armastab ning arvan, et samamoodi läheb ka Valge Klaariga,» usub Noop uue toote menusse.

Kuigi karastusjookide müügis on hetkel liidripositsioon Coca Colal, mis on haaranud 22 protsenti turuosast, järgnevad sellele jõudsalt Limonaad 13-protsendilise turuosaga ja Kelluke seitsemprotsendilise turuosaga.

«Siit on näha, et need kaks vana ja nostalgilist jooki on väga edukad ja miks mitte minna siit edasi, tuues inimesteni teisigi nõukogudeaegseid lemmikuid,» arutles Noop ja lisas, et nende toodete turuosa on pidevalt kasvanud.

Noop peatus pikemalt ka aasta tagasi turule paisatud Kalja menul, öeldes, et selle konkreetse toote puhul saigi rõhuda vaid nostalgiale ja vanale mälestusele. «Mälestuste esiletoomine aitab aga omakorda toodet kergemini turule tuua ja edukat müüki alustada.»

Sellest, kas turule plaanitakse paisata veel mõni unustuse hõlma vajunud jook, Noop rääkida ei tahtnud.
«Lähituleviku plaanidest ei saa hetkel rääkida, sest siis annaksime konkurentidele eeliseid.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles