Eesti firma vastulöök: luksuskaubaga Hiina turule

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõhvis asuv kõlaritehas Audes
Jõhvis asuv kõlaritehas Audes Foto: audes.ee

Vastuseks hiinlastele, kes on Euroopa üle ujutanud odava helitehnikaga, plaanib Jõhvis asuv kõlaritootja Audes minna Hiina turule kõrgklassi kõlaritega, kirjutab ajakiri Saldo.


«Tähtsaim ülesanne on jõuda Hiina turule,» ütleb Audise direktor Igor Tjurin. Hiinas on umbes 30 miljonit leibkonda, kelle aastasissetulek algab miljonist dollarist. Kõik need on firma potentsiaalsed kliendid.

USA audiofiilide ajakiri Ultra High Fidelity Magazine kirjutab ühes hiljutises numbris Audes Orpheusest, hinnates seda kõlaripaari nii disaini kui ka helikvaliteedi poolest luksuslikuks. Sellele vastab ka hind, mis ajakirja andmetel on 16 000 dollarit.

USAs on Audes juba ammu turul, idanaabri Venemaa turule jõuti alles äsja. Kuid ka viimase ajakiri Stereo & Video on Audesest kirjutanud suisa kahes viimases numbris. Väga positiivses võtmes.

Audes on kätt proovinud ka keskklassi toodanguga, kuid mida aktiivsemalt hiinlased suuri kauplusekette omandavad, seda mõttetumaks see muutub. Praegu on kõik audiosüsteemid, mille hind jääb alla tuhande euro, toodetud Hiina Rahvavabariigis.

Igor Tjurin peab firma alguseks Tallinnas 1935.aastal tööle hakanud RETi. Kui mitmes Kesk-Euroopa riigis ostsid välisinvestorid sõjatehased ära ja hakati tootma Läänes välja töötatud seadmeid, siis RETi endine tootmisüksus Jõhvis on erand- selle ostsid ära tehase oma töötajad ja Audese toodang on Eestis välja töötatud.

«See on sajaprotsendiliselt Eesti toodang- Eestis välja mõeldud ja firmas toodetud, see on lausa koššerprodukt, » kinnitab Tjurin Saldole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles