Londoni taksojuhid saadetakse vaikimist õppima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takso Londonis üle Waterloo silla sõitmas.
Takso Londonis üle Waterloo silla sõitmas. Foto: AFP / Scanpix

Kuulsate Londoni taksode roolikeerajad on tuntud oma lobisemisoskuse poolest, mis mõnedele väga meeldib, teisi aga hirmsasti ärritab.


Nüüd võib minna nii, et taksojuhiks pürgivad isikud peavad kohustuslikus korras omandama lisaoskuse, kuidas ja millal suu kinni panna.

Et Londonis taksojuhilitsents saada, peavad sul olema laiaulatuslikud Teadmised. Suure algustähega. Nimelt tuleb linna tänavad praktiliselt pähe õppida, milleks enamikel lihtsurelikel vähemalt kolm aastat kulub.

Londoni transpordiosakonna taksoteenistuse juht John Mason on aga sunnitud tõdema, et suurlinna kvartalite kaupa pähetuupimine ei ole tänapäeva nõudlike klientide teenindamiseks valmistudes enam piisav.

Mason mõlgutab mõtteid selles suunas, et litsentsi saamise protsessi tuleb kaasata kohustuslikud klienditeeninduse tunnid. Samuti peaks juhikandidaadid õppima, kuidas ringi vurades kütust kokku hoida ning puuetega reisijate eest hästi hoolt kanda.

Klienditeeninduse kursuste raames võiks mängida läbi reisijate tervitamise stsenaariume ja stressiolukordade lahendamist ning omandada võimeid täheldada, kas inimene tahab lobiseda või mitte.

«Küllap on mõnikord kasulik vaikivat sõidustiili rakendada, kui klient kogu oma olemisega teada annab, et tal on halb päev,» ütles Mason.

Samas kinnitab mees, et sellist järeldust, nagu oleks Londoni taksojuhtide seas võimust võtnud labane ja ebadelikaatne suhtumine, kursuste korraldamisest küll teha ei tohiks. Kuigi mõned on julgenud seda väita.

«Londoni taksod on tuntud kogu maailmas,» ütles Mason. «Ja see on üldtuntud tõde, et meie juhid on reeglina ühed vahvamad tüübid, keda siinmail kohata võib. Aga kasvuruumi on alati.»

Päris kindlad need plaanid veel ei ole ning taksoringkondades kavatsetakse seda asja veel arutada.

Ühte on Mason aga täheldanud: kuulsatele mustadele taksodele on viimasel ajal era- ehk «minitaksode» näol karmid konkurendid tekkinud.

Londoni suurim erataksopidaja Addison Lee, kel autopargis ligikaudu 2400 minitaksot, on edu kogenud paljuski tänu nõudlikke kliente arvestavale, kliendisõbralikule imidžile.
Lee füüsilisest isikust ettevõtjate staatuses taksojuhtidel soovitatakse kanda pintsakut ja lipsu, klienditeeninduse kursus on neile enne rooli taha istumist aga kohustuslik.

Copyright

The Financial Times Limited 2010.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles