Turundaja jõuab lasteni interneti ja sõprade kaudu

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lastekaitsepäev Tartus - kallistajad (kollases) ja Balbiino maskott.
Lastekaitsepäev Tartus - kallistajad (kollases) ja Balbiino maskott. Foto: Margus Ansu / Postimees

Lastele mõeldud toodete edukaks turundamiseks peavad need meeldima ka vanematele ning lasteni jõudmise peamisteks kanaliteks on internet ja sõbrad, kirjutab Heli Lehtsaar portaalis

juhtimine.ee

.


«Selleks, et lastele mõeldud tooteid edukalt turundada, peavad need meeldima ka vanematele, kes siiski langetavad lõpliku ostuotsuse. Järelikult tuleb turundustegevuses olla sõber nii lapsele kui ka tema vanematele,» kinnitas Mosaici turundusjuht Maria Britikovski.

Britikovski möönis, et lastel ja vanematel on rõivaid ostes veidi erinevad prioriteedid ning nii teeb see turundustegevuse moevaldkonnas pisut keerulisemaks. Lapsele on hetkeemotsioon palju olulisem kui toote praktiline väärtus. Vanematele aga seevastu peab selgitama toote praktilisi omadusi, pakkuma piisavat valikut ja mugavat ostukeskkonda.

Britikovski rõhutas asjaolu, et lastele suunatud turundustegevuse puhul on vaja eriti hoolikalt mõelda ka eetilisele aspektile. «Kindlasti tuleks lähtuda turunduse heast tavast ning vältida liialt kommertslikke, ületarbimist propageerivaid ja manipuleerivaid sõnumeid,» kirjeldas ta.

Britikovskiga nõustus jäätisetootja Balbiino turundusjuht Annika Kästik, kelle arvates on lastele suunatud turunduse puhul iga turundaja kohustuseks anda endale väga selgelt aru, et tarbija rollis on laps, kelle maailmapilt ei ole veel paljuski välja kujunenud, ning ära ei tohi kasutada laste vähest elukogemust.

A-Selveri turundusjuht Triin Kaare leidis, et turundustegevuses peab arvestama nii toote tervislikkust ja sobivust lapsele kui ka seda, et reklaam ei paneks ennast halvasti tundma neid, kel reklaamitavat toodet ei ole.


Lasteni jõuab interneti ja sõprade kaudu

Lisaks eetikaküsimustele on lastele suunatud turunduses täiskasvanutega võrreldes ka erinevad kommunikatsioonivahendid ja strateegiad. Turundusjuhtide hinnangul on laste jaoks peamised infokanalid televisioon, internet, üritused ja sõbrad-eakaaslased, kellega tahetakse samastuda.

Interneti puhul tõi Maria Britikovski esile mänguportaale, samuti asjaolu, et interneti kaudu jõuab ka emadeni. Mosaici tooteid turundades on kasutatud näiteks bännerit lastekas.ee veebikeskkonnas, kuid on ka üritusi korraldatud, ristturundusprojektides osaletud ning meedias laste moetrendidest räägitud. Kuid peamiseks turunduskanaliks pidas Britikovski Mosaici puhul siiski poodi ennast: lastele mõeldes atraktiivselt kujundatud vaateaken äratab laste tähelepanu, kes toovad vanemad poodi kaasa.

Maskott teeb toote lapsele toredaks

Balbiino pöördub laste poole enamasti maskoti, rõõmsa lumeinimesepoisi Yeti kaudu. «Yeti on sõbralik ja humoorikas tegelane, kellele ei ole võõrad väikesed krutskid. Yeti armastab sporti, tantsimist ja laulmist ning muidugi üle kõige jäätist, mida ta jagab ka sõpradele,» kirjeldas Annika Kästik.

Tema sõnul on Balbiino peamiste turunduskanalitena kasutanud televisiooni, internetti ja üritusturundust

Siiski on Annika Kästiku sõnul selge, et lapsed mõjutavad paljuski ka vanemate ostuotsuseid - seda lisaks oma taskuraha kulutamise üle otsustamisele.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles