BLRT tahab osta Soome laevatehase

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue reostustõrjelaeva ehitamist ei taha siseministeerium BLRT töömeestele usaldada.
Uue reostustõrjelaeva ehitamist ei taha siseministeerium BLRT töömeestele usaldada. Foto: Liis Treimann

Kuna siseministeerium sõlmib Uudenkaupungin Työvene OYga lepingu piirivalvelaeva ehitamiseks, kaalub riigihanke vaidlustanud BLRT Grupp Soome laeva­tehase ära ostmist.



Laevaehitus- ja metallitööstuskontserni kommunikatsioonijuht Anu Hallik-Jürgenstein kinnitas, et BLRT Grupp kaalub Uudenkaupungin Työvene omandamist. Ta lisas, et kuna neil multifunktsionaalse reostustõrjelaeva hanget võita ei õnnestunud, peavad nad nüüd plaani kogu tehase ostmiseks.



Hallik-Jürgenstein nentis, et kahjuks eelistab meie siseministeerium jätta Eesti majanduse rahasüstita ning viia raha riigist välja, kuigi meil on olemas kõik oskused ja võimalused uus laev ehitada. BLRT Grupp on varem ehitanud analoogilise piirivalvelaeva Vapper. 



BLRT Gruppi kuuluv Klaipeda laevatehas Vakaru Laivu Statykla esitas sügisel kohtusse hagi, millega vaidlustas riigihangete ameti ja siseministeeriumi otsused, mis eelistasid piirivalve reostustõrjelaeva hankes Soome firmat.



BLRT Grupp leidis, et ministeerium oli kvalifitseerinud riigihankes ettevõtte, mis tegelikult esitatud tingimustele ei vasta, ja jätnud kvalifitseerimata Vakaru, mis kõigile nõuetele vastas.



Vakaru laevatehas jäeti riigihankes kõrvale põhjendusega, et selle kolme viimase majandusaasta käive jäi alla poole miljardi krooni. Samas eelmise hanke puhul, kus olid samad nõuded, Vakaru laevatehas kvalifitseerus.



Tegelikult oli ka Soome firma Uudenkaupungin Työvene käive alla nõutud poole miljardi krooni, jäädes seejuures alla Vakaru laevatehase käibele. Pakkumises liitis aga Soome firma endale allhankijate käibed. Kui Klaipeda tehast oleks vaadeldud osana BLRTst, oleks selle käive ületanud nõutud summa mitu korda. Kõnealuse pakkumuse maksumuseks oli 418–420 miljonit krooni.



Tänaseks on selgunud, et Tallinna halduskohus Vakaru laevatehase kaebust menetlusse ei võtnud ja tagastas selle kui põhjendamatu.



BLRT Grupp teatas, et nende tütarettevõtte pakkumise vastuvõtmisel oleks saanud kokku hoida üle kahe miljoni krooni maksumaksja raha. Projekti puhul oleks seotud tööga ligi tuhat Eesti inimest, rääkimata maksutulust riigieelarvesse. Ka konkursil osalenud, kuid kõrvale jäänud Hollandi ettevõtte Damen Shipyard pakkumine oli soomlaste omast soodsam.



Uudenkaupunkin Työvene OY


•    Asutatud 1987



•    90 töötajat



•    2008. aasta käive 20,2 miljonit eurot



•    Piirivalve multifunktsionaalse reostustõrjelaeva maksumus 420 miljonit krooni



Allikas: Postimees

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles