iDeal kampaania

Eraisikud eelistavad tarbimisele hoiustamist

FOTO: Priit Simson.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tõdes jaanuari jaemüügi teemat kommenteerides, et inimesed suhtuvad tarbimisse endiselt ettevaatlikult.


Ministeeriumi kinnitusel on endiselt näha, et eraisikud eelistavad tarbimisele hoiustamist, mille tulemusena on aastaga hoiuste maht kasvanud enam kui 1,6 miljardi krooni võrra.



Seda hoolimata hoiuseintresside langusest, mis peaks motiveerima inimesi rohkem tarbima.



Kui ebakindlus tuleviku suhtes hakkab alanema, on oodata ka tarbimise kasvu kiirenemist, kuid selleks oleks vaja julgustavamaid uudiseid tööturult.



Samas leiab ministeerium, et suhteliselt hästi püsib müük toidukaupade kauplustes, kus aastane vähenemine oli 6 protsenti. Samas hindade languse tõttu on ettevõtete müügitulu kahanenud ligi kümnendiku võrra.



Tarbijate ostukorvis on kallimad tooted asendunud odavamatega ning usinamalt otsitakse sooduspakkumisi, mille pealt kaupmehed saavad väiksemaid marginaale.



Jaanuaris püsis nõrgana müük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, aastaga vähenesid mahud 19 protsendi võrra.



Ettevõtete müügitulu ulatus 479 miljoni kroonini, mis oli aastatagusest enam kui viiendiku võrra väiksem.



Selles kaupluste grupis jäi müügitulu alla poole miljardi krooni viimati 2005. aastal. Mõnevõrra edukamaks kujunes jaanuar tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüügis, mis vähenes aastaga 15 protsenti.



Kokku müüsid viimati nimetatud segmendi ettevõtted kaupa veidi enam kui 200 miljoni krooni eest.



Samas paisutavad kõrged kütusehinnad mootorikütuse müügiga tegelevate ettevõtete müügitulu, tuues aastaga kaasa 22-protsendise kasvu.



Samas müügimahud püsivhindades kahanesid aastaga 17 protsenti. Kallim kütus ning majanduslangusest tingitud sõiduaktiivsuse vähenemine on seega kütuse tarbimisele tugevat mõju avaldanud.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles