Põhjaring toob Emajõele uue silla ja kolm liiklussõlme

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu põhjapoolse ümbersõidu eelprojekti koostas Teede Tehnokeskus, töö tellis Lõuna regionaalne maanteeamet. Eelprojekti alusel töötles skeemi Artur Kuus. Punased jooned märgivad kinnistute piire.
Tartu põhjapoolse ümbersõidu eelprojekti koostas Teede Tehnokeskus, töö tellis Lõuna regionaalne maanteeamet. Eelprojekti alusel töötles skeemi Artur Kuus. Punased jooned märgivad kinnistute piire. Foto: Graafika: A6

Kolm suurt viaduktiga liiklussõlme, raudteeviadukt, kaks kergliiklussilda ja sild üle Emajõe aitavad tulevikus Tartu põhjaümbersõidul liigeldes linnasüdant vältida. Umbkaudu neli kilomeetrit pikk teelõik viib praeguselt Tiksoja ristilt Emajõe oru kaudu Kvissentali, kus kohtuvad Jõhvi maantee ja Jõgeva maantee.


Kui ehitus kord algab, õgvendatakse Tallinna-Tartu-Luhamaa teel Tiksoja kurvi läbi metsatuka, praegune ristmikuala jääb ringristmiku ja viadukti pealesõidu alla. Tallinna ja Tartu vahel liiklejale on suurim muudatus, et enam ei saa sõita otse üle Tiksoja raudteeülesõidu, see suletakse. Selle asemel tuleb sõita alla orgu Vorbuse liiklussõlmele ja raudtee ristub maanteega viaduktil.



Teede Tehnokeskuse projekteerimise osakonna juhataja Rein Kaseleht ütles, et see eelprojekt on tulevikku suunatud lahendus ja lähtub aastaks 2035 planeeritud liikluskoormusest.



Tartu kesklinnast ei saa otse üle Tiksoja raudteeülesõidu Tallinna poole minna ühelt poolt põhjusel, et praegusele teedevõrgule ei mahuks liiklus ära, teisalt seepärast, et eritasandilise raudteeülesõidu jaoks ei oleks praeguses raudteeülesõidu kohas piisavalt ruumi. Ülesõidud peaksid aga olema eritasandilised, kuna Eesti raudteedele planeeritakse kiirrongiliiklust.



«Liiklussõlmed tuli ära mahutada väga kitsale alale,» tõdes Kaseleht.



Ta lisas, et eelprojekti tehes kontrolliti ka võimalust viia tee Tiksoja tööstuskompleksist põhja ehk Tallinna poole, ent analüüsi tulemusel selgus, et eelprojektiks vormunud variant on kõige mõistlikum. Mida kaugemal oleks ümbersõit linnast, seda vähem oleks sellel teel kasutajaid ja väheneks tasuvus.



Põhjaümbersõidu

eelprojekt

on viimasel kooskõlastuste ringil omavalitsustes, samal ajal teeb projekti koostaja sellele viimaseid korrektiive vastavalt tehniliste ekspertide soovitustele. Töö tellijale, Lõuna regionaalsele maanteeametile, on kavas eelprojekt täies mahus üle anda märtsi lõpus. Selle asedirektor teede arengu alal Janar Taal tunnistas, et täna veel ei ole põhjaümbersõitu üheski investeeringute kavas ja seega pole selge, millal see töösse tuleb.



Kuid kui eelprojekt valmis, võivad need otsused poliitikutel tulla kiiresti. Ehituse hinnanguline maksumus on pool miljardit krooni.



Eelisjärjekorras on praegu aga läänering, mida on ka lõuna­üm­bersõiduks kutsutud. Selle esimene lõik Variku viaduktist nn postimaja sõlmeni ühes ühenduse loomisega Petseri raudtee alt leivakombinaadi juurde Ringtee tänavale on juba tööplaanis.



Riigihange on kavas välja kuulutada kevadel ja ehitus hakkab loodetavasti tänavu sügisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles