Tele2 kaotas kümneid tuhandeid kliente

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tele2 reklaam.
Tele2 reklaam. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tele2, mis on enda kinnitusel paari viimase aastaga oma siinsetelt konkurentidelt üle löönud üle 20 000 mobiilikliendi, on kontserni aastaaruande kohaselt Eestis eelmise aastaga kaotanud mitukümmend tuhat klienti.


Nimelt nähtub kontserni eelmise aasta majandusaruandest, et Tele2-l ulatus läinud aasta lõpus mobiiliklientide arv Eestis 447 000ni.

2008. aasta lõpus oli see number aga tunduvalt suurem: 502 000 klienti. Seega on aastaga mobiilsideklientide arv langenud koguni 55 000 võrra.

Samas selgitatakse aruandes, et läinud aastal muutis ettevõte oma kliendiarvu arvestamise metoodikat (kõnekaartide puhul), mille tõttu kaotati 32 000 klienti.

Kuid ka seda arvesse võttes on ettevõtte mobiilsideklientide arv Eestis vähenenud siiski 23 000 kliendi võrra.

Varem on Tele2 teatanud, et on viimase paari aastaga oma konkurentidelt, peamiselt aga EMT-lt üle löönud üle 20 000 kliendi.

Täna märkis Tele2 Eesti oma läinud aasta majandustulemusi tutvustades, et 2009. aasta numbriliikuvuse netotulemus oli 9500 klienti.

Tele2 kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov selgitas, et aruandes viidatud -32 000 klienti oli kliendiarvu muutus sel hetkel kui arvestuspõhimõtteid muudeti, ehk eelmise aasta teises kvartalis.

Samas ei saa Gorstovi sõnul väita, et Tele2 kaotas kümneid tuhandeid kliente.

«Tühjad, kasutamata SIM-kaardid ei ole kliendid. Tegu on ühest küljest arvestusliku muutusega, mis sisuliselt tähendab seda, et Tele2 ei arvesta kliendiks SIM-kaarti, mida ei kasutata.

Tele2 puhul ei lähe tasuta jagatavad SIMid klientidena arvesse, samuti loetakse aktiivseks vaid sellist SIM-kaarti, mida on kasutatud või millele on tehtud pangalaadimine 90 päeva jooksul alates kaardikasutuselevõtust. Teiste operaatorite puhul on neid kuid seitse.»

Teine põhjus, mis Gorstovi sõnul kliendiarvu mõjutab, on kõnekaartide sesoonsus.

«Paljud võtavad omale suveks SIM-kaardi, mida hiljem ei kasutata. Tele2st on need aasta lõpuks juba arvestuslikult väljas, samal ajal kui konkurentidel on suvine kliendibaas aasta lõpu seisuga arvel.

Kõik need võetakse arvesse aktiivsete klientidena, mida Tele2 ei tee. Oleme võtnud suuna sellele, et kliendibaasi muuta võimalikult läbipaistvaks ja aktiivseks,» selgitas ta.

Gorstov lisas, et põhjus, miks Tele2 rõhutab ületulnud kliente arvu on see, et operaatorite vahel liiguvad reaalsed inimesed reaalsete numbritega.

«See on see, mis loeb. Ning täna on suund selgelt see, et kliendid liiguvad Tele2-te. Ennekõike näitab ettevõtte edukust aga ettevõtte käive ja kasum.»
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles