Google katsub Facebookile «ära teha»

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lugejad käivad internetis peamiselt infot otsimas. Pildil Google otsimootor.
Lugejad käivad internetis peamiselt infot otsimas. Pildil Google otsimootor. Foto: SCANPIX

Google on võtnud nõuks suhtlusvõrgustike õitsvas äris uut läbilööki üritada ning proovib ühtlasi pareerida ohtusid, millega Facebook nende oma põhiteenuseid on ähvardama hakanud.


Otsingufirma teeb varsti ametlikult teatavaks mõningad Gmaili uued võimalused, mis peaksid internetipõhisele emaili-teenusele lisama Facebookist tuntud jooni. Nii ütles Financial Timesile plaanidega tuttav allikas.

Samas ei ole Google'i varasemad katsed suhtlusvõrgustike maailmas kanda kinnitada eriti hästi käima läinud. Analüütikud on seda meelt, et ka seekord läheb neil Facebookile «ära tegemine» ilmselt raskeks.

«Kõike, mida Google iganes Gmailiga ette võtab, tuleb võtta kui kaitsemanöövrit,» ütles Gartneri analüütik Ray Valdes.

«Töövälises kontekstis räägib statistika Facebooki kasuks. Inimesed eelistavad üha enam jääda oma suhtluskeskkonna sisse, kui nii võib öelda,» ütles ta.
Google'i Chat teenus, mis Gmailiga kaasas käib, võimaldab küll juba nüüd sarnaselt Facebooki ja Twitteriga lühikesi sõnumeid üles panna.

Teadaolevalt tahab Google pakkuda Gmaili kasutajatele võimalust oma kontaktide sõnumeid koondada ning luua Facebookile ja Twitterile sarnanevaid reaalajas infovoogusid.

Valdesi sõnul tuleb kõigil emaili-teenuse pakkujatel nagunii suhtluselemendid juurde lisada, kui nad «Facebooki rünnakule» vastu tahavad panna - sest viimane teeb kommunikatsiooni- ja suhtlusvaldkonnas jõudsaid edusamme.

Facebookil on ka kiirsõnumiteenus, mis kasutajatel üksteisega otse ühendust võimaldab võtta, kuid see on praegu veel väga algeline ning pole teiste emailisüsteemidega ühendatud.

Infotehnoloogia veebilehe TechCrunchi andmetel plaanib Facebook oma sõnumiteenust täiustada, et Gmaili ja teiste internetipõhiste meilisüsteemidega otseselt konkureerima asuda.

Google'i otsus oma populaarset Gmaili suhtluskeskkondade segmendis ründerelvana kasutada näitab ühtlasi, et eelmiste eraldiseisvate katsetuste mõttetus on neile tõeliselt koitma hakanud.

Google'i Orkut, mis käivitati küll enne Facebooki, ei löönud enamikus maailmajagudes eriti hästi läbi. Massideni ei jõutud, kuigi Brasiilias nähti edu. Twitteri rivaali Jaiku omandamine lõppes aga fiaskoga, kuna viimane jättis oma teenuse arendamise unarusse.

Kuna Gmailil on ComScore'i andmetel enam kui 150 miljonit unikaalset kasutajat, võib sellest Google'i jaoks suhtlusvõrgustikega konkureerimisel tõesti tugev sillapea kujuneda. Lisaks Gmaili staatus-sõnumite võimalusele on Google'il veel mitmeid elemente, mis kombineerituna Facebookile alternatiivi võiksid pakkuda.



Copyright

The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles