Mobiilsidefirmad konkurentide tümitamisest hoolimata sõda ei tunnista

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Langovits

Eestis tegutsevad mobiilsidefirmad üritavad üksteiselt aktiivselt kõiksugu võtetega kliente üle trumbata, luues järjest paremaid võimalusi kiirelt ja odavalt ühe pakkuja juurest teise juurde joosta.

«Mobiilsideturul on 2010. aasta kahtlemata jõuliselt alanud, kuid omavaheline turuvõitlus on käinud samal moel tegelikult pidevalt. Käesoleva aasta alguse eripära on vast lihtsalt see, et kõik on oma sõnumitega väljas üheaegselt,» kommenteeris turul toimuvat EMT reklaamijuht Maivi Talving postimees.ee'le.

Tele2 Eesti AS turundusdirektor Kristjan Seema sõnul reageeritakse tiheda konkurentsi tõttu üksteise pakkumistele lausa tundidega.
Ettevõtete juhid toimuvat konkreetselt sõjaks ei nimeta, kuid kasutavad igat võimalust väljendada oma arvamust konkurendi senise töö kohta.

«Näiteks EMT säästuoperaatori Diil viimaseid reklaamklippe võib pidada reklaamiseaduse mõistes halvustavaks reklaamiks,» viitas Seema sellele, et kõik turulolijad ei pruugi mängida ausat mängu. EMT sellise tee valimine on tema sõnul kahetsusväärne.

Samuti on Tele2 Seema sõnul EMT-le kandadele astunud ka vanima operaatori kõigis muudes edukuse võtmetes, mistõttu ei peeta neid enam ületamatuks konkurendiks.
«Eesti territoorium on kõigest 45 000 ruutkilomeetrit ning selle katmine kvaliteetse leviga nõuab vaid aega ja raha.» Tele2 on Seema sõnul võtnud selle aja ning investeerinud kvaliteeti viimase kahe aastaga ligi 500 miljonit krooni ja pannud püsti hulga levialajaamu.

«Seetõttu võrkude kvaliteedis täna enam vahet ei ole,» täpsustas Seema ja lisas, et kahe operaatori pakutavates hindades on aga käärid väga suured.
«EMT hinnad on näiteks enam kui kolmandiku võrra kallimad võrreldes Tele2 sarnaste teenuspakettidega.»
Suurenenud klientide arvu põhjuseks peab Seema häid pakkumisi. «Siiski peamiseks põhjuseks pean seda, et inimesed on mõistnud, et turundusjutt EMT ületamatust kvaliteedist on müüt.»

Maivi Talving samas konkurentide pihta pori loopima ei kipu. Tema hinnangul on Tele2 praegu tugevalt väljas meediamahtudelt, rõhudes just kliendihangetele.
Kõnekaartidest peab tema hetkel tugevalt nähtavateks Zeni (Elisa) ja Smarti (Tele2).

EMT poolt võib tema kinnitusel jõuliseimaks kampaaniaks nimetada vast äsjaalanud EMT Koduinterneti/Äriinterneti kampaaniat.
«Kuna tõime turule uue toote, suuremahulise mobiilse interneti, mida saab ruuteri abil jagada laiali ka mitme kasutaja vahel, on ulatuslik kampaania kahtlemata turunduslikult õigustatud.»Toote lansseerimine toimus alles 1. veebruaril, mistõttu on tulemustest Talvingu sõnul veel väga vara rääkida.

Diili ärijuht Lauri Talve sõnul hindavad nemad konkurentide kampaaniaid hästi õnnestunuteks.
Odavale kõneajale ja säästupakettidele keskendunud Diil on Talve sõnul käsikäes Tele2ga defineerinud mobiilsides säästusegmendi ning kindlasti taotakse seda rauda koos aktiivselt edasi.

Kuuldes, et Tele2 Diili reklaamiklippe halvustavaks peab, ütles Talve vaid seda, et konkurendil on see õigus. «Tõesti oli reklaamides faktiline viga sees ja kui Tele2 seda halvustavaks peab, siis on see nende seisukoht,» lisas Talve.

Diili praegune kampaania on tema sõnul äärmiselt edukas. «Iga päev liituvate klientide arv on umbes nelja-viiekordistunud võrreldes varasemate aegadega,» kommenteeris Talve viimase aja ponnistusi.

Elisa turundusjuht Karin Kanepi konkurentide tegemiste kommenteerimisest loobus ja lisas vaid, et neil on läinud väga hästi just tänu eelmisel aastal sideturul selgelt eristuvale strateegiale.
«Uus strateegia on Elisale juurde toonud tuhandeid kliente. Täissidepaketid võimaldavad inimesel võtta kõik sidelahendused soodsa hinnaga ühest kohast, tuues kliendini nii interneti püsiühenduse, tavatelefoni kui ka mobiili teenused,» lausus Kanepi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles