Internetitelefoni VoIP trumbid on paindlikkus ja nutikad lahendused

Kersti Raud
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
internetitelefon
internetitelefon Foto: Corbis

Martin Liebicht


Elioni äriklientide kõneside ärijuht

Hoolimata mobiilside võidukäigust jääb telefon ka tulevikus lauale, kuid muutub tehnoloogia ning koos sellega ka telefoni kasutusvõimalused. Tavakõneside on juba täna välja vahetamas uus internetivõrgul põhinev kõnesideteenus VoIP, milles on ühendatud telefoni ja interneti parimad omadused.

Lihtsalt ja lühidalt öeldes tähendab VoIP internetiühendusel töötavat kõnesideteenust (ing.k Voice over Internet Protocol), mis niinimetatud traditsioonilise telefoniga võrreldes mitmeid eeliseid pakub.

Paindlik
VoIP tehnoloogia suurim pluss on paindlikkus ja võimalusterohkus. Eriti käepärane on see liikuva eluviisi või töökorraldusega inimestele, sest telefoninumber ja telefoni füüsiline asukoht ei sõltu enam üksteisest, kuna sama telefoninumber töötab kõikjal, kus on Internet. Selleks võib olla nii kaabliga püsiühendus kui ka juhtmevaba netiühendus. Siiski, kui telefoni pole võimalik kaasa võtta, võib sissetulevad kõned suunata näiteks mobiiltelefonile. Otsustades töötada pool päeva kodus, saab töökõned mobiilile suunata, pärast tööpäeva lõppu teha sama aga vaid valitud numbrite puhul. Suunamise saab teha mugavalt veebiliidese kaudu, mis käib vaid paari klikiga. Ka kõikide teiste funktsioonide seadistamine käib kiiresti ja lihtsalt. VoIP telefon võimaldab loomulikult ka mugavalt aktiivset kõnet suunata, helistaja ootele panna, käivitades selleks ajaks ootemuusika. Seetõttu ei pea kartma, et VoIP telefonilahendus oleks traditsioonilisega võrreldes kuidagi keerulisem, kasutajale pakub see pigem lisavõimalusi ja suuremat kontrolli.
Kui praegu on erinevates ärimajades asuvate harukontorite ühte telefonisüsteemi liitmine problemaatiline, siis VoIP numbrid moodustavad ühe grupi olenemata nende füüsilistest aadressidest. Nii saab Tartus töötav ettevõtte IT-juht interneti vahendusel juhtida ka kõigi Jõhvi kontori töötajate telefoninumbreid ja teenuseid ning sekretär saab Tallinnas üles noppida Narva kontorisse tulnud kõne.

Nutikas
Internetitelefoniga on lihtne teha konverentskõnesid, mis on oluline aja- ja ka rahasäästja võrreldes traditsiooniliste koosolekutega, mis eeldavad sageli liikumist linna või riigi piires. Samuti võimaldab see salvestada kõnesid, olles sellega asendamatu töövahend klienditeeninduse ja müügitöö kvaliteedi kontrollimisel ja parandamisel. Kõnesid aitab hallata kõneregister ning digitaalne automaatvastaja. Registris kajastuvad kõik valitud, vastatud ja vastamata kõned, digitaalne automaatvastaja saadab aga kõik laekunud teated vastavalt seadistatud ajale määratud inimese e-posti aadressile - nii ei jää ükski kliendi või partneri pöördumine märkamata. Haldusliidese kaudu saab määrata helistaja andmete kuvamist. Näiteks võib teha nii, et ettevõttesiseste kõnede puhul näidatakse helistaja nime ja numbrit, väljapoole tehtud kõnede puhul aga näiteks ettevõtte nime ja üldnumbrit.

Kuluefektiivne
VoIP tehnoloogiat kasutades on võimalik saavutada märkimisväärne kulude kokkuhoid, kuna kõik ettevõttesisesed kõned ka erinevate kontorite vahel on tasuta. Samuti saab välisreisidelt helistada kodustele Eesti-siseste minutihindadega, mis rohkete ärireiside korral arvestatav rahaline võit.

Kokkuvõtteks võib öelda, et VoIP on kindlasti tulevikukindel kõnesidelahendus. Parem kvaliteet, suuremad võimalused ja paindlikum hinnapoliitika muudab peagi internetikõned valdavaks kõnesidetehnoloogiaks. Soovitatav on oma ettevõtte sidelahendused juba täna tulevikukindlale lahendusele üle viia, eriti juhul, kui on plaan avada uus kontor või oma telefonijaam välja vahetada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles