Hiinlased: katsume hoida Volvo luksauto mainet

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo logo
Volvo logo Foto: AP / Scanpix

Hiina erafirma Geely, kes üsna pea Volvo Fordi käest 2 miljardi dollari eest ära peaks ostma, kavatseb kohelda «rootslast» kui eraldi üksust ning kaitsta selle luksus-imidžit nii Hiinas kui välismaal.


Geely rahvusvaheliste operatsioonide eest vastutav asepresident Freeman Shen ütles Financial Timesile, et neil ei ole kavas Volvo peamist tootmisbaasi või uurimis- ja arenduskeskust lähitulevikus Hiinasse ümber kolida.


«Me tahame olla ettevaatlikud, et Volvo brändi mitte kahjustada,» ütles Shen, kes on saanud oma hariduse USAs ning on varasemalt juhatanud Fiati mootoriarenduse ja -tootmise operatsioone Hiinas.

«Me tahame hoiduda arengumaal odava tööjõu toel toodetud luksauto imidžist. Me tahame, et Volvo oleks inimeste teadvuses ikkagi Euroopa luksauto, kuigi omanikud on hiinlased,» sõnas ta.

Arvatavasti sõlmitakse müügileping enne 14. veebruari, mil algavad Hiina uue aastaga seotud puhkepäevad.

Shen selgitas, et Geely eesmärk on teha Volvost kasumlik globaalne luksusbränd ning mitte tuua seda ohvriks, mille talentide ja tehnoloogia arvelt tugevdada oma olemasolevat Hiina äri - mis keskendub peamiselt odavatele «alumise otsa» autodele. Volvo ja Geely Auto äritegevus kavatsetakse hoida üksteisest lahus.

Autotööstuse analüütikud on valdavalt skeptilised ning ei usu, et Geely - kes ei ole iial varem ühtegi suuremat firmat üle võtnud ega ka mere taga midagi tootnud - võiks Volvo kasumisse tuua.

Autotööstuse ajalugu on äpardunud ülevõtmisi lausa täis pikitud. Ja nii mõnedki neist puudutasid lähiümbruse riike. Nagu näiteks Lõuna-Korea Ssangyong Motorsi ülevõtmine Hiina riikliku autohiiglase SAICi polt, mis lõppes Ssangyongi pankrotiga.

«Ma ei usu hetkekski, et nad suudaks Volvot välismaal edukalt majandada,» ütles üks Šanghai autotööstuse mainekas insaider. Ta märkis, et kultuuriline integratsioon tõotab Geely'l üle jõu käia, kuna viimane olevat «kõikidest Hiina autofirmadest kõike hiinalikum».

Sheni sõnul on Geely noist ohtudest teadlik ning tegelebki parasjagu selliste untsuläinud tehingute uurimise ja analüüsiga, nagu SAIC-Ssangyong. Ta loodab siiski, et Volvol Geely juhtimise all paremini läheb, kuna viimast ei ahelda 100-aastane autotootmise ajalugu ning Geely boss Li Shufu on palju paindlikum mees, kes ei pelga uusi ideid katsetada ning on valmis õppima teiste maade ja ettevõtete kogemistest. Ühtlasi oskavat ta Volvo juhtkonda paremini motiveerida.

Konsultatsioonifirma Arthur D Little'i poolt korraldatud üleilmse autotööstuse uuringust selgus, et Geely'le prognoositakse aastaks 2020 kohta eksklusiivses originaalvarustuse tootjate klubis, kuhu üldse kokku peaks selleks ajaks saama viis Hiina autotootjat.

Sheni sõnul saab Volvo lähemas perspektiivis kasumlikuks just tänu Hiina turu tugevusele. Ta juhtis tähelepanu sellele, et Geely kaalub uute Volvo tehaste ehitamist Hiinas, kus neid praegu toodetakse väga vähe.

Geely't on oma tehaseplaanidega enda juurde meelitamas vähemalt 10 Hiina provintsivalitsust, kes neile omapoolseid soodustusi ja teeneid pakuvad. Otsust pole siiski veel tehtud. Ostutehing ei sõltu Volvo tootmise odavamasse Hiina baasi üleviimisest.

Fordi andmetel tootis Volvo mullu maailmas kokku 310 000 autot. Geely eesmärk on toota Hiinas viie aastaga 200 000 Volvot.

Konsultatsioonifirma JD Poweri andmetel kasvas lukssõidukite müük Hiinas möödunud aastal 29 protsenti.
Kultuuriline integratsioon kujutab endast suurt väljakutset, kuid Shen on seda meelt, et mõnes mõttes on rootslased rohkem hiinlaste moodi, kui ameeriklased. «Me oleme sellised vaiksemad,» ütles ta.

 
Copyright The Financial Times Limited 2010.


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles