Leito: tellija muutus lehe jaoks tähtsamaks

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Praeguse TV3 ja endise Ekspress Grupi juhi Priit Leito sõnul vähendas masu ajalehtede reklaamitulusid, tuues nii lehetellimustest saadava tulu taas tähtsale kohale.


Konverentsil «Meedia ja masu» esinenud Leito sõnul on lehetellimustest saadava tulu osakaal kasvanud paari aasta tagusega võrreldes 3-4 korda. «Tellimistulu on muutunud ülioluliseks.»

Ta meenutas oma vestlust Äripäeva juhi Igor Rõtoviga, kes olevat öelnud, et kui Äripäeva reklaamikäive oleks vaid null krooni, teeniks leht ikka kasumit.

Leito sõnul on see osa üldisemast trendist. «Üha rohkem otsitakse mooduseid, kuidas saada rohkem raha tarbija käest, mitte reklaamist.»

Ta ei nõustunud ka väitega, et ajakirjandus on suutnud masu ja 170 inimese koondamise kiuste kvaliteeti hoida. «Ühe teemaga tegelemise aeg on oluliselt vähenenud.»

Teiseks soovitakse produktiivsema online-ajakirjanduse eeskujul suuremat lugude arvu ka paberlehe ajakirjanikelt, mis aga soosib tema väitel väiksemat süvenemist.

Leito sõnul on minevikku vajunud olukorrad, kus ajakirjanik kirjutas kuus kaks väga põhjalikku lugu, sest olgu lood kui head tahes, sellele kulunud raha nad tagasi ei too.

«Praeguse reklaamituruga on raske teha uurivat ajakirjandust,» lisas Leito.

Ligi neli aastat Ekspress Grupi juhatuse esimehena töötanud Priit Leito juhib praegu Modern Times Groupi Eesti ettevõtteid TV3 AS ja Mediainvest Holding AS.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles