Parts: oleks odavam kui riik on parvlaevade omanik

Liina Valdre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Foto: Peeter Langovits

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul näitavad kõik arvutused, et see tuleb odavam kui riik hakkaks saarte ja mandri vahel sõitvate laevade omanikuks ning reisijate vedamiseks valitaks operaator.

Kui palju odavam, seda minister veel täpsustada ei soovi, kuid kulude kokkuhoidu annaksid nii kapitalikulude alandamine kui ka fakt, et riigil on vajadusel finantsasutustelt raha kaasamine oluliselt odavam kui ükskõik millisel erafirmal.

«Valitsuse otsuse järel me valmistame ette vastava hanke, kus näeme kahte võimalust – kas uute laevade ehitamist vastavalt riigi antud parameetritele või juhul kui õigete parameetritega laev on olemas, siis on ka ostmine variant,» kommenteeris Parts neljapäeval valitsuse pressikonverentsil.

Partsi sõnul on võimalikud mõlemad variandid ja hange tuleb keerukas. Hankeni loodab riik jõuda järgmise aasta alguses ning seejärel peaks selguma ka täpsem tegevuskava.

Minister kinnitas, et koostööd tahetakse teha ka praeguste uute laevade omanikega ning kindlasti operaatori oskusteavet kasutada.

Äriühing, kes laevade haldamise enda peale võtab, võiks Partsi sõnul olla kas Tallinna Sadam või Eesti Loots.

Ministeeriumi hinnangul on pikemas perspektiivis otstarbekas kaaluda kõikide riigile kuuluvate laevade koondamist äriühingu valdusesse, et tagada laevapargi haldamine ja hooldamine optimaalsete kuludega, vahendas valitsuse kommunikatsioonibüroo.

Ministeerium hindab soodsamaks kui laevad omandab äriühing ning annab need kasutada operaatorile, kui praegune süsteem, kus laevad peab leidma pakkuja.

2006. aasta avaliku konkursi tulemusena sõlmitud avaliku liiniveo leping ASi SLK tütarettevõtjaga Väinamere Liinid OÜ kehtib 2016. aasta 30. septembrini. Seega peaks riik 2016. aasta lõpust omama piisavalt laevu Saaremaa ja Hiiumaa ühenduse tagamiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles