Tunnusta mitte ainult oma tipptegijaid, vaid eriti just nn tavalisi töötegijaid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitte ainult sinu parimad töötajad ei vaja tunnustust, vaid ka tublid keskmised töötegijad. Pilt on illustreeriv.
Mitte ainult sinu parimad töötajad ei vaja tunnustust, vaid ka tublid keskmised töötegijad. Pilt on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Oled tubli inimene, teed korralikult oma tööd, kuid iial ei saa iial mingit tunnustust. See on paraku tavaline olukord paljudes ettevõtetes, kuna üldlevinud arvamus on, et tunnustust vääriksid justkui ainult parimatest parimad inimesed, mitte aga tavalised töötegijad.

Ettevõtja ja motivatsiooni asjatundja Derek Irvine ütleb, et mitte vähem oluline pole tunnustada ka tublisid keskmisi tegijaid ettevõttes. Miks nii?

70 protsenti sinu töötajatest on tublid keskmised – nad teevad oma tööd korralikult ning just nemad oma tegevusega loovad selle fooni, mille taustal saavad su tipptegijad särada.

Et su ettevõte saaks edukas olla, vajad sa kõiki oma töötajaid, mitte vaid väikest osa, kes on nn tipptegijad. Seega pead sa tunnustama ka kõiki ülejäänuid inimesi.

Kui sa märkad vaid tippsaavutusi ning jätad tublid keskmikud tunnustamata, siis kuidas peaks sulle juurde kasvama tipptegijaid? Ära unusta, et keskmine töötaja võib saada oma ala tipuks, kuid ainult siis, kui sa tema tegevust märkad ja tunnustad.

Väga paljud juhid on endiselt arvamusel, et tunnustus võrdub rahaline preemia. See ei ole nii – inimesed ootavad esmajoones lihtsat märkamist ja seda, et nende tegevuse vastu huvi tuntaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles