Josing: rõivahinnad tunduvad meile kallid sissetulekuga võrreldes

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Konjuktuuriinstituudi direktor Marje Josing
Konjuktuuriinstituudi direktor Marje Josing Foto: Mati Hiis / SL Õhtuleht

Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing ütles rõivahindade tõusu kommenteerides, et rõivad tunduvad meile kodumaal kallid meie sissetulekuga võrreldes.

«2011. aaastal olid Eesti rõivaste jaehinna tase 1 protsent Euroopa Liidu keskmisest kallim ja Soome hinnatase 20 protsenti kallim. Eks me rõivad tunduvad meile kallid just meie sissetulekuga võrreldes, mis on oluliselt allpool euroopa keskmist,» selgitas Josing.

Hinnataset määrab Josingu sõnul suures osas pakkujate struktuur. «Usun, et näitaks H&M tulek Eesti turule toob natuke hinnataset allapoole,» ütles ta.

Lisaks on Josingu sõnul ka Eesti allahindluskampaaniad sageli mõõdukamad kui teistes riikides tehtavad.

«Eesti kõrgem hinnatase ja väikeriigile iseloomulik piiratum sortiment tähendab ka seda, et kes vähegi reisivad, püüavad rõivaid ja jalatseid osta teistest riikidest ja populaarsust kogub ka e-ostlemine ning nii kaotabki Eesti jaekaubandus olulise osa käibest,» kirjeldas Josing.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles