Tartu firma aitab Uus-Meremaa päästeametil ressursse hallata

Indrek Kuldkepi (vasakul) ja Rainer Kivimaa asutatud Gantticu klientide hulka kuuluvad Siemens, Motorola ja Thomson Reuters.

FOTO: Margus Ansu

Gantticu juhatuse liikme Indrek Kuldkepi sõnul on kolm aastat tagasi asutatud ettevõtte juured 2002. aastas, mil spetsialiseeritud laotarkvara puudumise tõttu hakati puidutööstuse jaoks, kus ta toona tegutses, arendama Woodware’i nime kandvat lahendust.

«Mööda firmasid käies nägime, et igal pool olid seintele kleebitud Excelis tehtud kollased ruudukesed, kes millal mida teeb. Meil oli samasugune Exceli tabel ja igal teisipäeval koksisime üksteisel selle tabeli ümber päid lõhki, et kes on kelle tootmisaja üle broneerinud. Tootmise planeerimise jaoks rakendust ei olnud,» meenutas Kuldkepp.

Seejärel leidsid tulevased Gantticu asutajad internetist ühe Inglise tarkvara, mis «peaaegu toimis», mille järel osteti kallis Kanada tarkvara «mis toimis juba enam-vähem, aga mitte rahuldavalt», misjärel sai Kuldkepil mõõt täis.

«Ütlesin poistele: teeme midagi! Poisid ei tahtnud alguses vedu võtta, aga lõpuks saime prototüübi valmis ning panime internetti üles.» Esimene suur klient oli Siemens, kes nad ise veebist üles leidis ning ühendust võttis. Alles alustanud firmat hirmutasid aga Saksamaa suurettevõtte saadetud rängad lepingutingimused.

«Trahv, mis nende pakutud lepingus oli, kui lahendus ei tööta, oli selline, et ma oleks pidanud kogu oma vara panti panema, et see ära maksta. Me istusime selle lepinguga ja käed värisesid, kuna see oli meie esimesi kliente ja esimene suurklient. Siemensi aastakäive oli Eesti riigieelarvest kuusteist ja pool korda suurem. Meil polnud tarkvara veel valmis, see oli vigu täis. Mõtlesime, et tahaks hirmsasti seda lepingut, aga tingimused olid tõesti hirmutavad.»

Keerulisele olukorrale leiti nutikas lahendus. «Meie kolmas osanik Ivar Veenpere kustutas lepingust kõik «pahad punktid» ära, kirjutasime alla ning saatsime ära. Ja sealt tuli leping allkirjaga tagasi,» meenutas Kuldkepp, lisades, et Sie­mens kasutab siiani Gantticu tarkvara Austrias asuvas meditsiinitehnika arendusüksuses ning väike omavoli lepingutingimuste muutmisel pole ettevõtete vahel kunagi jutuks tulnud.

Kuigi projekti- ja protsessihaldustarkvara turul on maailmas väga tihe konkurents, tegutseb Ganttic üsna kitsas ressursihalduse nišis, kus Kuldkepi hinnangul võib suuri konkurente vaid ühe käe sõrmedel üles lugeda.

Ettevõtet eristab rivaalidest universaalsus. «Kui konkurendid keskenduvad pigem inimressursi efektiivsele rakendamisele, siis meil on võimalik planeerida igasuguste ressursside rakendamist. Meil on siin alligaatorifarm, mis planeerib nii töötajate tegevust kui ka farmisiseseks transpordiks mõeldud kanuude kasutust, meil on hotellid, mis planeerivad tube. Viimati saime kliendiks Uus-Meremaa päästeameti,» loetles Kuldkepp.

Kliendid leiavad Gantticu üles asjakohaste blogide ja otsingumootorite kaudu, turunduse vallas nõustab ettevõtet koosseisuvälise abimehena Elvas tegutsev ameeriklane Adam Lewis.

Ganttic kasumini veel jõudnud ei ole, eelmisel aastal oldi napilt kahjumis. Selle aasta kokkuvõtteks on oodata tugevat kasvu. «Sel aastal planeerime 200 000 euro suurust käivet, eelmise aastaga võrreldes kahekordistame seda kindlasti,» ennustas Kuldkepp.

Selleks et kiirelt kasvada, tuleb jõuda oma sõnumiga võimalikult paljude potentsiaalsete klientideni.

«Me töötame praegu selle kallal, kuidas oma sõnumit lihtsamini edastada. Internetipõhise tarkvara äris on see põhiküsimus. Näiteks Skype sai kiiresti kuulsaks seepärast, et nende sõnum oli lihtsalt nii hea: «tasuta kõned», no kes ei tahaks! Praegu üritame ettevõtetele teadvustada, et ressursid on piiratud ning meie aitame neid paremini ära kasutada,» rääkis ettevõtte juhatuse liige.

Ganttic OÜ

•    Asutatud: 2010

•    Töötajaid: 4

•    2012. aasta käive 66 000 eurot, kahjum 1026 eurot

•    Ettevõttel on üle 200 kliendi, suurem osa USAst, Kanadast, Austraaliast ja Ühendkuningriikidest.

Tagasi üles