Viie riigi ministrid allkirjastasid Rail Balticu ühisfirma leppe

Liina Valdre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Foto: Peeter Langovits

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel allkirjastasid Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome ministrid esmaspäeval Vilniuses alla leppele, mis on aluseks Rail Balticu raudteeühenduse ühisettevõtte loomisele.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts tunnustas senist riikide vahelist koostööd.

«Rahvusvahelised transpordi koostööprojektid on mahukad ja kompromisside nimelt tuleb teha palju tööd,» ütles Parts. «Täna me astusime sammu edasi, kuid tuleb silmas pidada, et olulisemalt pikem tee on veel minna.»

Parts rõhutas, et ühisettevõtte edu garantiiks on  kriitilise tähtsusega professionaalse juhtkonna palkamine.

«Näen Rail Balticu ühisettevõtet kui tugevat kompetentsikeskust, mida veavad maailma parimad eksperdid,» sõnas ta.

Eelnevalt teatas Leedu transpordiminister Rimantas Sinkevicius BNSi vahendusel , et Eesti, Läti ja Leedu transpordiministrid ei allkirjasta esmaspäeval Vilniuses Rail Balticu ühisfirma asutamise deklaratsiooni, kuna kõnelused jätkuvad, sest Eesti ei poolda Vilniuse kaasamist projekti.

Ühisettevõtte asutavad kolm Balti riiki, kuid kokkuleppe kohaselt on Soomel ja Poolal võimalus hiljem aktsionärina liituda. Ühisettevõtte peakontor tuleb varasema kokkuleppe kohaselt Riiga, kõik kolm riiki panustavad aastas halduskuludeks 650 000 eurot.

Samuti lepiti kokku, et piiratud vastutusega äriühingu aktsionäride leping valmib tuleva aasta alguseks ja osapooled kavatsevad taotleda projekti realiseerimiseks 85-protsendilist rahastust Euroopa Liidu poolt. Igas Balti riigis jääb raudtee omand riigile.

Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus, mis kulgeb Tallinnast Riia ja Kaunase kaudu Varssavisse.

Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles