Apple kaalub TV tegemist

FOTO: Apple

Apple flirdib USA televõrgustike, nende hulgas CBC ja Walt Disney'ga, ning loodab tuleval aastal tellimustel põhineva internetitelevisiooni teenuse käivitada, väidavad lähedalseisvad allikad.


Teenust hakatakse ilmselt pakkuma Apple'i iTunesi meelelahutuskaupluse kaudu, kus praegu müüakse küll filme ja telesaateid, kuid ei pakuta neid igakuise tellimustasu eest. Teenus kuulub tõenäoliselt uudis- ja meelelahutusteenuste paketti, mida hakatakse pakkuma Apple'i kauaoodatud tahvelarvuti kaudu.

Ajakirjade kirjastajad Time Inc ja Condé Nast on juba loonud oma ajakirjade digitaalversioonide prototüübid, mis on mõeldud uue põlvkonna tahvelarvutite tarvis sellistelt tootjatelt nagu Hewlett-Packard, Samsung ja ilmselt ka Apple.

Apple on ühendust võtnud ka teiste tele- ja kaabelvõrgustikega nagu Time Warneri Turner Broadcasting Systemi ja Viacomiga, keda nad aga siiamaani oma ettepanekusse uskuma ei ole suutnud panna. Apple on kosjas käinud ka raamatute kirjastajatel, nagu nood väidavad.

«Eks tahvelarvuti liikumapanev jõud olegi pakutav materjal ning sisu,» ütles Morgan Stanley analüütik Kathryn Huberty. Apple valmistab jaanuariks ette pressiteadet, mis paljude ootuste kohaselt peaks kujutama endast Tableti ametlikku avalikustamist. Samas ei ole ettevõte siiamaani seadme olemasolu kinnitanud.

Wall Streeti analüütikud usuvad aga, et Apple Tableti masstootmine läheb lahti juba veebruaris. Läbirääkimistega lähedalt seotud firmajuhid kardavad, et Apple'i teleteenus võib õõnestada tulusat tasulise televisiooni äri, kus põhitegijad (nagu näiteks MTV) korjavad tellijatasusid levitajatelt (näiteks kaabeloperaatoritelt). Lisaks veel reklaamiraha.

See kolme aastakümne vältel lihvitud ärimudel on muutnud kaabelvõrgustikud meediatööstuse kõige «masukindlamaks» ettevõtmiseks ning on ka peamisi põhjuseid, miks Comcast üritas sel sügisel General Electricu käest NBC Universalit üle lüüa. Allikate arvates võib uue tellimusteenuse loomine koostöös Apple'iga levitajaid pahandada.

Wall Street Journali andmetel pidavat Apple pakkuma televõrgustikele tellija pealt 2-4 dollarit ning kaabelvõrkudele 1-2 dollarit.

Tagasi üles