Panasonic läheb odavpealetungile

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Panasonicu 150-tolline teler.
Panasonicu 150-tolline teler. Foto: Reuters / Scanpix.

Panasonic asub odavate konkurentide vastu lauspealetungile ning kavatseb hakata tootma soodsaid kodumasinaid otse arenevate turgudega riikides.


Algatuseks hakkas Panasonic Indoneesias kohapeal müümiseks 170-dollarisi külmikuid valmistama.
Tuleval aastal on aga juba kavas toota odavaid külmkappe, õhukonditsioneere, pesumasinaid ja televiisoreid näiteks Indias, Hiinas, Brasiilias, Mehhikos, Türgis ja Nigeerias.

Panasonicu strateegia eristub teravalt Jaapani konkurentidest. Nii näiteks tellib Sony odavtoodete tootmise väljastpoolt ning rõhub oma toodete eristamiseks online-teenindusele.

«Ma olen kindel, et suudame suurtel välisturgudel kanda kinnitada. Seda enam, et ühelgi teisel Jaapani firmal kohapeal tehnilisi ressursse ei ole,» ütles Panasonicu rahvusvaheliste operatsioonide juht Hitoshi Otsuki.
«Turundusega oleme korealastest küll mõnel pool maas, kuid tehnoloogia osas oleme ühe pulga peal.»

Siiamaani olid Panasonicu sihtrühmaks Indoneesias vaid üle 5000-dollarilise aastasissetulekuga majapidamised, ehk rikkam neljandik elanikkonnast. Nüüd aga tahetakse müüa oma tooteid ka peredele, kes teenivad aastas vähemalt 2500 dollarit.

Seetõttu tuli disain, tootmine, turustamine ja levitamine täielikult ümber korraldada.

Uus Indoneesia sihtgrupp pumpab igal hommikul kaevust vett, keedab selle läbi ja paneb kolmeliitriste purkidega külmkappi hoiule. Seepärast valmistab Panasonic neile nüüd selliseid külmikuid, kuhu need purgid hästi ära mahuvad. Pakendatud toitu ostetakse sealkandis vähe, seega tehti külmkappidesse rohkem ruumi juur- ja puuviljade tarvis.

Et kulud all hoida, konstrueeriti külmkapid Indoneesias - kuigi energiasäästlik kompressor on siiski Jaapanist pärit. «Meie peamine turuvallutus-strateegia ongi kohalikud insenerid,» ütles Otsuki.

Ka seadmed ostab tehas kohalikelt tarnijatelt.
«Varem toodi kõik seadmed Jaapanist,» ütles Otsuki.
Panasonicu brändi kaitsmiseks müüakse külmkappe erinevate kanalite kaudu, näiteks järelmaksufirmade vahendusel. Reklaamiks kasutatakse voldikuid, mitte massimeediat. Kaugetele Indoneesia saartele läkitab Panasonic oma kapid aga ise ega kasuta edasimüüjate teenuseid.

Otsuki möönis, et kõikides riikides korraga Panasonic massturgu sihikule võtta ei jaksa. Pigem keskendutakse alguses paikkondadele, kus neil vabrikud juba püsti on.
Käesoleva aasta alguse poole hakkas Panasonic oma kodumasinaid müüma ka Euroopas. Otsuki sõnul otsivad nad hetkel võimalusi kohapeal toomist alustada, sest Hiina tehase võimsusest Euroopa turu jaoks ei piisa.

«Hetkel on meil neli või viis erinevat võimalust. Me võime ehitada omaenda tehase, me võime osta olemasoleva tehase, me võime kellegagi ühisettevõte asutada... Või hoopis osta mõne Euroopa firma toodangut oma kaubamärgi all,» ütles Otsuki.
«Häid kandidaate on meil mitu, sest Euroopa ettevõtetel on kitsas käes.»

Copyright The Financial Times Limited 2009. 



Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles