FT: Ameeriklased valisid jõuluostudega venitustaktika

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõulukingid.
Jõulukingid. Foto: Corbis / Scanpix

Nagu novembri algus näidanud on, hoiavad endisest tunduvalt kokkuhoidlikumad ameeriklased end jõuluostudega siiani vaos ning on otsustanud esimesed allahindlused iga hinna eest ära oodata.


MasterCardi statistikaosakonna SpendingPulse novembri esimest poolt puudutavad müügianalüüsid näitavad, et riiete ja luksuskaupade müük, mis oktoobris aastatagusega võrreldes kasvumärke ilmutas, on taas tagasi tõmmanud.

Nii näiteks langes esindusriiete müük mullusega kõrvutades 5 protsenti, kusjuures tollal oli langusprotsent lausa kahekohaline. Oktoobris oli aga rõivaste müük läinud aastaga võrreldes 3,4 protsenti kasvanud.

Luksuskaupade müük langes kuu kahe esimese nädalaga 9,2 protsenti, mis on mullust ränka kukkumist meenutades kurb trend. Oktoobrikuine näitaja oli mullusega võrreldes 6,6 protsenti üles roninud.

SpendingPulse uuringud põhinevad MasterCardi krediit- ja deebetkaartide koondandmetel, kuid arvesse võetakse ka hinnangulisi sularahakukutusi ning teiste kaartide prognoose.

SpendingPulse vanemanalüütiku Kamelesh Rao sõnul võib laekunud näitajatest järeldada, et «tarbijad on kulutuste tegemisel ikka veel mõnevõrra ettevaatlikud».
«Suvest alates on tarbimine sisuliselt paigal tammunud,» tõdes ta.

Samuti võib uuringust järeldada, et tarbijad on tänavu teadlikult venitamistaktika valinud ja üritavad jaemüüjatelt mullustest kriisijärgsetest jõuludest meeldima hakanud ekstreemseid allahindlusi välja meelitada.

Barclay's Capitali jaemüügi-analüütik Robert Drbul ütles oma eilses kliendikirjas, et november algas kaupluste jaoks väga uniselt ning ostjate puhul võis selgelt täheldada «äraootavat ja sündmustekeskset» meeleolu.
Drbul ennustas tänupühade ajaks kiiret ja palavikulist osturallit, millele järgneb vaikus kuni jõulueelsete eripakkumisteni.

«Ilmselt lähevad inimesed taas välja selle peale, et poed oma hinnad 7-10 päeva enne jõule radikaalselt alla lasevad,» ütles ta.

AlixPartnersi poolt novembri alul jaemüügi-konsultantide jaoks korraldatud uuring, mille käigus küsitleti 3400 inimest, näitas samuti, et 55 protsenti inimesi kavatses allahindlused ja eripakkumised igal juhul ära oodata.
Ameeria jaemüüjate ühendus National Retail Federation küsitles omalt poolt enam kui 8000 inimest ning avaldas eile oma uuringu tulemused, millest võib järeldada, et tänupüha-järgsel ööl siirduvad häid pakkumisi otsima ligikaudu 134 miljonit ameeriklast, mis on 4,6 protsenti enam kui mullu. Öösel plaanis poodi minna iga kümnes küsitletu.

Seda, kuivõrd intensiivseks konkurents allahindluste osas tõotab kujuneda, illustreerib kujukalt Targeti pakkumine, kes alati massiliste allahindlustega silma on paistnud.
Seekord teevad nad aga enneolematu liigutuse, pakkudes reede öösel iga kulutatud 100 dollari pealt 10-dollarilist kinkekaarti.

Copyright The Financial Times Limited 2009.  


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles