Allahindlused kergitavad käivet

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mõned nädalad tagasi poodide vaateakendele tekkinud sildid kuni 60-protsendiliste allahindluste kohta kehtivad küll enamasti vaid väikese koguse hooajatoodete kohta, kuid meelitavad siiski inimesi ostma ja kergitavad seeläbi kaubandusettevõtete käivet ligi poole võrra.

Vaevalt kuu aega pärast tarbijate meeli köitnud jõulumüüke lõid suuremad kaubanduskeskused hooajakaupade hinnad taas alla. Kevadkollektsioonidele ruumi tegevad firmad lubasid allahindlust 10-60 protsenti. Nende eeskujul hindasid pea samal ajal kaubad alla ka väiksemad poed, et mitte jääda konkurentidele jalgu.

Kuigi mõned poed meelitasid reklaamides ostjaid kuni 60-70-protsendise hinnasoodustusega, kehtib nii suur allahindlus tavaliselt vaid üksikutele toodetele.

Enamasti laseb kaupmees hooajatoodete hinna alla 10-30 protsenti. «Sõna «kuni» tähendabki seda, et mõni rõivaese on nii odav, aga optimaalne hinnaalandus jääb enamasti alla 50 protsendi,» sõnas spordikaupade keti Rademar juhatuse liiga Margus Juksar. Hinnatundlikku tarbijat paneb kaupmeeste kogemuste põhjal ostma ka see, kui kvaliteettoode saadakse tavalisest hinnast paarkümmend protsenti odavamalt.

1000 krooni odavamalt

Paljude jaoks on hooaja allahindlused ainuke võimalus soetada tuntud kaubamärki kandev ligi 3000-kroonine toode umbes 1000 krooni odavamalt. Erinevatel hinnangutel suurenevad poodide käibed allahindluste ajal 30-50 protsenti.

Tallinna Kaubamaja turundusosakonna juhataja Enn Pareli sõnul näitab allahindluste edukus nende inimeste arvukuse kasvu, kes ostavad turgude ja nurgataguste odavate poodide asemel kauba just suurte allahindluste ajal. Kaubandusettevõtete juhid ei varja, et suur allahindluse number reklaamis rõhub enamasti inimese psühholoogiale ning annab talle teravdatud signaali, et nüüd saab garderoobi odavamalt täiendada.

Kuigi vaid paar toodet kaubavalikust on 60 protsenti alla hinnatud, meelitab see inimese poodi ja juhib tähelepanu vähem allahinnatud toodetele.

Kaubanduses väljakujunenud rusikareegel ütleb, et hooajakaupadest üritatakse allahindluse abil maha müüa keskmiselt 20-30 protsenti. Juksari sõnul kuulub kaupade allahindamine müügistrateegia juurde ning enamasti arvestatakse seda ka juurdehindluse määramisel.

ASi Baltika turundusjuhi Maarika Liivamägi sõnul on Baltika kontserni juhtkond otsustanud, et 40-50 protsendist kaupade hinna alandamisel tavaliselt kaugemale ei minda. «Erandiks oli tänavu Poola, kus me pidime reklaamima kuni 70-protsendist allahindlust, sest nii tihedas konkurentsis ei hakka keegi muidu isegi poeuksest sisse astuma,» rääkis Liivamägi.

Hinnatundlikud ostjad

Ivo Nikkolo tooteid müüva OÜ Zik-Zak tegevjuht Aave Volmer kinnitas, et 30-50-protsendiste lõpumüükide ajal külastab poodi tavaklientidest natuke hinnatundlikum ostjaskond. «Kliendid võib jagada laias laastus kaheks, trenditeadlikud ostjad, kes eelistavad uut toodet hinnale, ja need, kes on nõus meeldiva kauba saamiseks ootama hooaja lõpuni,» rääkis Volmer.

Hooaja lõpus vaid üksikuid tooteid allahindava ASi Klementi turundusdirektori Valentina Liinsoo ütlusel näitab 40-50 protsendini küündivate allahindluste edukus, et suure osa tarbijaskonna jaoks on kvaliteettoodete hinnatase rõivakaubanduses kohati liiga kõrge.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles