Kuulsad rõivaketid käivad Eesti partneritel üle jõu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna Tallinnas avatav uus kaubanduskeskus Lemon rõõmustab rõivakaubandusse uusi tuuli ootavaid ostjaid vaid ühe uue kaubamärgiga, kuna oodatud kuulsad rõivaketid Mango, Zara ja Hennes & Mauritz pole leidnud Eestis rahuldavat koostööpartnerit.

Lemoni kaubanduskeskuse omaniku Arco Vara nõukogu liige Hillar-Peeter Luitsalu ütles, et pakkumine tehti kõikidele eelmainitud rõivakettidele. «Üks nurk on meil veel siiani vaba, kuid paraku pole aastaid kestnud läbirääkimistele vaatamata leidnud Mango ega Hennes & Mauritz endale Eestis rahuldavat frantsiisipartnerit,» rääkis Luitsalu.

Mango nõuab investeeringut

Kõige lähemal oli Eestisse tulekule Hispaania rõivakontsern Mango, kellega erinevad ettevõtjad on pidanud koostööläbirääkimisi juba paar aastat. Viimasel ajal Mango esindajatega kõnelusi pidanud ärimees ja Riigikogu liige Jüri Tamm sõnas, et koostöö seisab peamiselt frantsiisitingimuste taga.

«Mango nõudmised investeeringute osas kaubanduspinna ettevalmistamisele ja lepingu sõlmimisele ulatuvad poole miljoni dollarini (ligi 10 miljonit krooni - toim.),» sõnas Tamm. Tema sõnul on Mango vajaduste rahuldamisega raskusi ka mitmetel Euroopa partneritel. Sellele vaatamata on nii Mango, Zara kui Hennes & Mauritz esindatud juba Lätis või Leedus.

Kaubandus vajab uut verd

Uues kaubanduskeskuses Lemon on Baltika, Sangari, A&G ja teiste nn vanade olijate kõrval esmakordselt Eestis esindatud Poola rõivakett Re-Reserve. Keti esindaja LPP Retail Estonia OÜ juhatuse esimees Hendrik Pass ütles, et aastaga avatakse siin kuni kuus kauplust, mis pakuvad umbes 16-27-aastastele noortele suunatud tooteid.

«Poolakad tahavad Baltimaade kaudu ette valmistada sisenemist Euroopa Liidu turule,» selgitas Pass firma huvi Eesti vastu.

«Eesti rõivaturule oleks väga vaja kahte-kolme suurt tegijat, sest teravam konkurents lööks kaubandusel vere käima,» ütles AS Baltika turundusjuht Maarika Liivamägi.

Praegu käivad paljud noored ostujõulised inimesed rõivaid soetamas Soomes, Rootsis või mujal Euroopas, sest kohalik valik kaubamärkide osas areneb visalt.

Tallinna Kaubamaja naistemaailma peaostujuhi Kaie Kaasi sõnul ei too Lemoni avamine kaasa olulisi muutuseid ka Kaubamaja rõivavalikus. «Küll võtame aga suuna sellele, et pakkuda vähem kaubamärke, kuid selle-eest täielikus kollektsioonivalikus,» ütles Kaas.

Tema sõnul kurdavad ostjad tihi selle üle, et kaubamärkide kollektsioonidest on poodides esindatud vaid üksikud tooted.

«Tarbija seisukohast oleks küll väga hea, kui rõivakaubandusse tuleks uusi tuuli, kuid enamasti jääb ostjate poolt igatsetud kettide tulek Eesti väikese elanikkonna taha,» märkis ostujuht. Kaas lisas, et ilmselt jõuavad Poolas, Lätis ja Leedus kanda kinnitanud kuulsad rõivaketid mõne aasta pärast ka Eestisse.

«Pooleteise miljoni elanikuga turg lihtsalt pole nenile prioriteet number üks,» ütles Kaas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles