Rikkad lohutavad end luksuskaupadega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Burberry firmapood Londonis
Burberry firmapood Londonis Foto: Reuters / Scanpix

Superrikkad, kes finantsringkondades ringlevate kuulujuttude järgi tänavusele börsirallile eriti pihta ei saanud, trööstivad end kallite vidinate ostmisega.


Nagu arvata võiski, on taastuvad majandused, varahinnad ja boonused ka luksasjade ärisse eluõhku sisse puhunud. Nii on prognoose-ületavatest tulemustest teatanud näiteks Burberry, Bulgari, LVMH, Swatch ja Richemont.

SpendingPulse'i andmetel tõusis USAs lukskaupade müük okstoobris aastatagusega võrreldes 6,5 protsenti. Põhjas on ära käinud ka kunstihinnad. Üks Andy Warholi maal läks möödunud nädalal New Yorgis Sotheby oksjonil kaubaks 43,8 miljoni dollariga - kordades rohkem, kui eeldatud 8-12 miljonit. Nädal varem ületas suuresti ootusi ka impressionistide näitusmüük.

Lukskaupade müügi elavnemisest ei tohi investorid aga ennatlikult järeldada, et taastumine kenasti kaelas rippuva kee moodi V-kujuline tuleb. Nimelt on lukskaubandus jõulisi hüppeid teinud ka varem, näiteks pärast 9/11 terrorirünnakuid ja SARSi-ähvardusi - peamiselt rahvusvahelisi reise tabanud kriisi tõttu.

Seekord näivad ostuharjumused siiski põhjalikumalt muutunud olevat. 2005-2007 aasta hüperkasvu me vaevalt niipea näeme - eriti käekellade segmendis, mille lõid peamiselt lakke kõrged hinnad, mitte suurem läbimüük.

Bain & Co oktoobris avaldatud iga-aastase prognoosi kohaselt langeb luksuskaupade müük maailmas tänavu 8 protsenti 153 miljardi euro peale ning kasvab 2010. aastal vaid ühe, 2011. aastal aga nelja protsendi võrra.

Luksuskaupu tootvate ettevõtete aktsiahinnad on samuti rõõmsalt tõusuteel, kuigi Euroopa lõikes on sektori aktsiatelt teenitud tulu vaid 17-kordne, mis harjumuspärasele selgelt alla jääb.

Investorid peaksid kelladele ja ehetele eelistama rõiva- ja aksessuaaritootjaid. Ning noil karmidel kriisijärgsetel päevadel pakuvad parimaid väljavaateid kindlasti sellised «taskukohasemad» luksusfirmad nagu Burberry, Coach ja Tiffany.

Copyright The Financial Times Limited 2009. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles