Intervjuu: H&M plaanib uuel aastal Eestis veelgi laieneda

Liisu Arumäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
H&Mi Balti regiooni juht Marika Pyykkö.
H&Mi Balti regiooni juht Marika Pyykkö. Foto: Kalle Veesaar

H&Mi uus avatav pood Rocca al Mare keskuses on hele ja avar, poetuuri teinud tütarlapse sõnul kõige uuema kontseptsiooni järgi paigutatud ja kujundatud kauplus. Postimehega vestelnud Balti piirkonna juht Marika Pyykkö sulandub oma laitmatu välimuse ja läbimõeldud detailidega viimase moe järgi loodud ümbritseva poekeskkonnaga ideaalselt kokku.

Hetkel on kolm H&Mi poodi Vilniuses ja kaks Riias, miks te otsustasite väiksele Eesti turule kolm poodi luua?

Kui vaatame oma kasvueesmärki, siis tahame igal aastal laieneda 10-15 protsendi võrra ning põhiasi on alati leida parim asukoht, saada hea kokkulepe ning jälgida tarbijakäitumist. Siin leidsime me samaaegselt kolm head asukohta. Mõnikord me pigem ootame natuke kauem turule sisenemisega, et kõige paremaid kohti leida.

Kas plaanite ka näiteks Tartusse laieneda?

Järgmisel aastal avame poe Ülemistes ning edasist ei saa me hetkel kommenteerida, kuid üldiselt näeme kogu Balti regioonis suurt potentsiaali. Leedus avame järgmisel aastal veel neli poodi, kolm neist Vilniuses ning Riias avame veel ühe poe sügisel ning kaks järgmisel kevadel.

Aga miks otsustasite just nüüd Eestisse laieneda?

See oleks võinud olla ka ükskõik milline muu turg, kõik sõltus ikkagi parimast asukohast. Kui vaatate, kui suured meie poed on, siis meie eesmärgiks on leida parim asukoht parimas kaubanduskeskuses ning laienemine sõltubki sellest, kui kiiresti me sellised kohad leiame. Meie käest on mõnikord Soomes sama küsitud – miks just see linn ja just nüüd, nii palju aastaid hiljem. Vastus ongi, et me lihtsalt otsime parimat asukohta.

Nii et hoiate väljavalitud kohtadel pidevalt silma peal?

Just. Ning edasine on ajastamise küsimus.

Külastades H&Mi poode näiteks Inglismaal ja Rootsis võib näha, et Inglismaal on hinnad Rootsi omadest veidi odavamad, milline saab olema teie toodete hinnatase Eestis?

Hinnatase peaks kõigis riikides enam-vähem sama olema, Rootsis võib hinnataseme vahe tulla krooni kursist euro suhtes. Üldiselt on kõigis riikides sama hinnatase, vähesed erinevused on seotud transpordikulude, maksude või rahakursiga.

Kuidas hindate konkurentsi teiste riidepoodidega Eesti turul?

Eelkõige oleme iseenda kõige suuremad konkurendid, üritame alati enda eelmise aasta tulemust edestada ning panna kliente tundma, et meie tooted ja teenused ületavad nende ootusi. Samas on meil väga hea meel, et kaubanduskeskuses on meie ümber tugevad kaubamärgid, usun, et see on meie kõigi jaoks hea.

Millega oma töötajaid motiveerite?

Meie äriidee on müüa hea kvaliteediga moodi taskukohaste hindadega. Seetõttu on oluline, et meiega oleks õiged inimesed ning meie eesmärgiks on, et kõik, kes H&Mis tööd alustavad, tunneksid, et on teinud õige karjäärivaliku ja et neil on arenguvõimalusi. Mina ise alustasin 24 aastat tagasi Stocholmi ühes poes müüginõustajana ja võin öelda, et see on olnud suurepärane võimalus üle maailma reisida ja erinevaid ametikohti proovida. Oma töötajate eest hoolitsemine on väga oluline.

Mitmele inimesele te Eestis tööd annate?

Oleme palganud umbes 150 inimest paljudele uutele ametikohtadele. Ma arvan, et see on ka tööturu seisukohast väga positiivne.

Mis on teie ühe aasta eesmärk?

Soovime kasumlikkuse säilitamiseks kasvada väga kontrollitud viisil. Näeme Balti regioonis väga suurt potentsiaali, kuid oleme ettevaatlikud. Sel viisil saame vajaduse korral alati investeerida uutesse poodidesse uutes linnades. Klient on meie jaoks alati fookuses ning ootame huviga, et näha, millised stiilid siinsetele inimestele kõige rohkem istuvad ning kuidas saame neile veel rohkem meele järgi olla.

H&M-il on ka oma jätkusuutlikkuse programm, rääkige natuke sellest.

Vaadates tagasi enda 24-le ettevõttes töötatud aastale, olen uhke, et pöörame nii palju tähelepanu jätkusuutlikkusele ja et meil on selles vallas nii tugev programm. Eelmisel näalal saime tunnustuse, et oleme jätkusuutlikkuse aruandluse võrdluses paremuselt viies ettevõte. Meie ettevõte teeb tuleviku tarbeks palju ära ning hoolitseb planeedi eest. Oleme maailma suurimad orgaanilise puuvilla ostjad ning hetkel töötame selle nimel et toimiks ringlus ehk et kliendid saavad tuua meile oma vanu riideid selle asemel, et need ära visata. Teeme koostööd ettevõtetega, kes neid taaskasutavad ja ümber töötlevad, osa läheb uute riiete valmistamiseks, osa näiteks autode istmekateteks ja muuks.

Kas ka Eestis saab oma vanu riideid teie poodi ära tuua?

Baltikumis lükkame kogu süsteemi sügisel käima. Nende tänamiseks, kes meile riideid toovad, anname igaühele kupongi, millega saab ühe riideeseme ostult 15 protsenti soodustust ning meie riiete koguja iCollect annetab kaks senti iga kilogrammi pealt heategevuseks.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles