Noor ettevõtja: tänapäeva noored on loojad ja tarbijad. Otsi loojaid!

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ketsid.
Ketsid. Foto: Raigo Pajula/Postimees

Ettevõtja ja koolitaja Harald Lepisk rääkis konverentsil Palga Päev, et noor põlvkond jaguneb täna loojateks ja tarbijateks: kui tarbijad otsivad peaasjalikult meelelahutust, siis loojad on need, kes pakuvad oma tegevusega lisandväärtust.

Lepisk rõhutas ka seda, et loojate leidmisel saab juht teha palju, et nende potentsiaal saaks kasutatud. «Kui sa lased inimesel lihtsalt tööl tiksuda, siis maagiat ei toimu. Sina kui juht saad tagada, et ta oleks kogu aeg tippseisundis,» rääkis Lepisk.

Lepisk tõi välja kolm olulist komponenti, mis tagavad selle, et noor oleks oma tööst vaimustuses. «Esmalt tuleks mõelda, mis on need tunnused, mida ma naudin, mida mulle meeldib teha. Järgmine oluline komponent on see, mida ma hästi oskan. Inimestele meeldib õnnestuda. Kolmandaks tahavad noored olla seotud sellega, mida inimesed vajavad. Tung mindagi kasulikku luua on neis olemas ja ootab rakendamist,» rääkis Lepisk.

Noorte töötajate eelistena nimetas Lepisk pidevat arenemissoovi ja rõõmsat meelt. «Neil on vajadus pideva stiimuli järele. Saad anda neile kõige keerulisemad ülesanded. Tihti toovad nad kollektiivi kirgastavat elu ja nii tuleb elurõõm tagasi ka teistel,» märkis Lepisk. «Neil on  vajadus kiire ja vahetu tagasiside järele. Kõige lihtsam motivatsioonipakett noorte puhul on väike «like»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles