Smartpost murdis Itaalia tulusasse postipakiärisse

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandis valmistatud postikapp pakub eelmisest neljapäevast teenuseid Milano elanikele.
Viljandis valmistatud postikapp pakub eelmisest neljapäevast teenuseid Milano elanikele. Foto: Smartpost

Arengufondi esimene investeering Smartposti postkastidesse hakkab end tasapisi ära tasuma – firma suutis murda Itaalia postipakivahendusse.



Smartposti punane postipakikast hakkas eelmise nädala lõpus tööle Milano kaubanduskeskuses. Smartposti juhatuse esimehe Indrek Oolupi sõnul müüs firma nii tehnoloogia kui ka Viljandis valminud postkasti Itaalia postifirma tütarettevõttele SDA Express Couriele.



Firma ei avalikusta tehingu rahalist mahtu, ent kui esimene kapp end õigustab, hakkavad need üksteise järel kerkima Itaalia eri kohtadesse.



Oolup toonitas, et eelolevate aastate jooksul võib firma teenida Itaalias sadu miljoneid kroone. Seda loomulikult siis, kui esimene kapp Milanos osutub edukaks. Itaalia pakiteenuste turg on Euroopas suuruselt viies ning Itaalia Post võtab  praegu aktiivselt kasutusele moodsat tehnoloogiat, et konkurentsivõimelisena püsida.



«Läbirääkimisi on käimas mitmete ettevõtjate ja postiettevõtetega erinevates riikides, nagu Tšehhi, Slovakkia, Rootsi, Soome, Belgia, Venemaa, Egiptus, Kanada, Läti ja Itaalia,» loetles Oolup firma tulevikuväljavaateid. «Potentsiaalsete ostjatega on läbirääkimised erinevas faasis ja kindlasti on lootus Smartposti tehnoloogiat veel paljudesse riikidesse müüa.»



Eestis on firmal püsti 36 postikappi. Pealtnäha on asi imelihtne. Inimene saab postipaki saabudes oma taskutelefonile SMSi, läheb postikapi juurde, sisestab koodi ja saab paki kapist kätte. Samuti on võimalik vastupidine tehing – inimene saab Smartposti postikapist ise paki saata, tasudes sealsamas teenuse eest pangakaardiga.



Oolup märkis, et nagu Eestis, loodab firma ka Itaalias edu tänu kahele asjaolule. Esiteks meeldib iseteeninduslik pakihoid inimestele tavapostkontorist rohkem, sest siis ei pea järjekorras ootama ega pabereid täitma. Teiseks on sellega rahul postifirmad, sest pole vaja hoida töös postkontoreid ja seega on ka kulud väiksemad.



Smartposti ekspordiartikliks on siis pleki kõrval postikappide arvutid, puutetundlikud ekraanid ja makseterminalid. Neile lisandub tarkvara, mis lubab kontrollida pakkide liikumist ja kliente paki saabumisest teavitada. Arengufond investeeris firmasse 13,4 miljonit krooni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles