Transiidikeskus kaalub Tallinna Sadama kohtusse andmist

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muuga konteinerterminal.
Muuga konteinerterminal. Foto: Mihkel Maripuu

Transiidikeskus kaalub Tallinna Sadama vastu kohtusse minekut, kuna sadam on taganenud oma varasematest kokkulepetest ja peab Muuga konteinerterminali laienduse tegemiseks läbirääkimisi hiinlastega.


Transiidikeskuse juhi Erik Laivee sõnul hoidub Tallinna Sadam läbirääkimistest kõrvale, kusjuures paneb avalikkust uskuma nende pidamisse.

Septembri alguses kohtusid Tallinna Sadama ja Transiidikeskuse juhid arutamaks Muuga konteinerterminali laiendamise läbirääkimiste jätkumist. Riigiettevõte Tallinna Sadam on teinud praeguse Muuga Konteinerterminali naabruses olevale territooriumi moodustamiseks arvestuslikult 800 miljoni krooni suuruse investeeringu. Transiidikeskuse tütarettevõte AS Muuga CT omakorda on juba investeerinud nüüdisaegse konteinerterminali tehnoloogiapargi rajamisse enam kui 500 miljonit krooni ning on valmis jätkuvalt investeerima.

Pärast konteinerterminali laienduse II etapi käikuandmist kujuneb selle täisvõimsuseks 800 tuhat TEUd aastas, mis kahekordistaks Tallinna sadama konteinerite käitlemise võimsust. Kaks aastat tagasi pidasid Transiidikeskus, Muuga CT ja Tallinna Sadam läbirääkimisi konteinerterminali arendamise kohta, mille käigus poolte esindajad kooskõlastasid investeeringute ja tasude määrad ning äriplaani realiseerimise tähtajad.

«Kooskõlastatud protokoll jäi toona sadama juhatuse poolt allkirjastamata ning meile pole teada, mis põhjusel sadam ei soovinud täita selles kokkulepitud tingimusi ning miks sadam ignoreerib Transiidikeskuse ja Muuga CT investeeringupüüdlusi,» selgitas Laidvee.

Ta lisas, et jäi ootama sadama ametlikku teadet läbirääkimiste taaskäivitamise kohta ja lootis, et kaks aastat laual olnud Transiidikeskuse pakkumine võetakse jälle arutlusele ning läbirääkimiste tulemusena jõutakse veel sel aastal konkreetsete lepinguteni. «Kahjuks mingit ametlikku kutset läbirääkimisteks pole me saanud ning me ei saa tänaseni aru, mida meilt oodatakse,» lausus Laidvee.

Sel nädalal väitis Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand Eesti Päevalehele, et arutatakse konteinerterminali investeeringu mudelit hoopis hiinlastega ning et valik on Muuga CT käes. «Peame siinkohal vajalikuks rõhutada, et vaatamata Muuga CT korduvatele ettepanekutele kolmepoolseteks läbirääkimisteks ei ole meid sadama ja hiinlaste vahel toimuvate läbirääkimiste pooleks võetud ning me ei tea, milliseid mudeleid nad omavahel arutavad,» rääkis Laidvee.

Ta lisas, et Transiidikeskusel on alust arvata, et Tallinna Sadam on andnud avalikkusele valeinfot, kahjustades sellega ettevõtte ärihuve. Seetõttu on Transiidikeskus otsustanud kaaluda kohtuasja algatamist oma õiguste kaitseks Tallinna Sadama vastu, nõudes kehtivate lepingute täitmist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles