DeLuxe on tegutsenud üritustekorraldaja- ja PR-firmana viis aastat, kuid peagi täitub aasta sellest, kui firma juhataja Maret Soom otsustas ettevõtte kaudu Eesti tarbijale tutvustada midagi sootuks uut elustiiliagentuuri.
Maret Soom on pühendunud glamuuriürituste korraldamisele
Idee hakata pakkuma sellist teenust nagu lifestyle concierge (elustiili juhtimine) tekkis Soomil aasta vältel, mil ta Londonis ööklubi mänederina töötades puutus kokku paljude selliste agentuuridega. Sealses meelelahutusäris mängivad antud teenust pakkuvad firmad suurt rolli.
Elustiiliagentuur DeLuxe on firma, mille põhifunktsioon võib jääda kõrvalseisjale küllaltki arusaamatuks. Selleks, et saada DeLuxei kliendiks, peab maksma liikmemaksu 3000 krooni aastas, mis tagab kutsed näiteks firma korporatiivpoole korraldatavatele üritustele.
Kuid firma funktsioon ei piirdu kutsete jagamisega. Suurema osa oma sissetulekutest teenib DeLuxe siiski tänu teenustele, mida pakutakse lisaraha eest.
Aastad glamuuriilmas
Nii võivad DeLuxei inimesed aidata oma kliente näiteks lapsehoidja ja stilisti leidmisel, kohtade reserveerimisel nooblisse restorani ning kliendile sobiva puhkesihtkoha valimisel. Nimelt on firmal kaastöötajaid mitmes Euroopa riigis.
«Kui klient tahab puhata, siis ootab teda sihtkohas DeLuxei elustiiliagent, kes näitab külastatavas paigas kohti, mis kliendile puhkuse ajal kõige huvitavamat tegevust võiksid pakkuda,» selgitas Soom.
Samas on endiselt tegev ka DeLuxei korporatiivpool, mille praeguste ülesannete hulka kuulub ka ürituste korraldamine restoranides Vertigo ja In Studio Vinum ning loungeis Deja Vu. Ka pealinna uue ööklubi Club von Überblingen käimatõmbamise on omanikud usaldanud pooleks aastaks DeLuxei inimeste hoolde.
Ööklubide käivitaja
Pea igal nädalal Just!i kaante vahel esineva Soomi teekond Tallinna glamuurimaailma algas 14-aastaselt, kui ta alustas oma koolis moeõude korraldamist. Avaüritusele järgnenud teist üritust tegi ta koos Urmas Väljaotsaga. Tookord külastas moeüritust ka Sõnumilehe fotograaf ning üritus leidis kajastamist väljaande kahel leheküljel.
Edasi hakkas lumepall veerema ning juba aasta hiljem tunti üritust Supernoovana. Teise Supernoova korraldamisel lõid kampa ka üritustekorraldaja Vibei professionaalid.
Tänu libedale algusele ei olnud Maretil pärast keskkooli lõpetamist töö leidmisega raskusi. Pompoosne CV avas talle ühe reklaamtooteid valmistava firma uksed, kus töötades leidis ta veel aega jätkata ürituste korraldamist koostöös Vibei tiimiga.
Jõudnud vahepeal olla täiskohaga tegev Vibei meediaassistendina, kutsuti Soom peagi tööle avatavasse ööklubisse BonBon. «Tookord mind visati kui pea ees vette,» tõdes ta.
Siiski suutis neiu täita põhieesmärgi klubikülastajate kogumise. Saanud klubi käima, osales ta klubi külge restorani ja loungei loomisel.
Peale BonBoni oli nooruke Soom tegev Club Hollywoodis ja aitas luua pealinna kindlasti värvikaimat ööklubi Angel.
Paraku ei suutnud kitsuke Tallinn tol korral enam Maretile uusi väljakutseid (ööklubisid) pakkuda, mistõttu otsustas ta minna mõneks ajaks Inglismaale kogemustejahile.
Aitab hankida tutvusi
Oma tööd Maret armastab ja ülikooli ei ole ta veel jõudnud osalt seetõttu, et pole jõudnud välja mõelda, mida ta õppida tahaks. «Ülikooli lähen tõenäoliselt välismaal. Seni olen kujutanud end nii keemiku kui ka araabiakeelse kirjanduse uurijana,» rääkis neiu.
«Tuleb olla põhjalik, konfidentsiaalne ja detailne. DeLuxei kontseptsioon on lihtne, kuid töö ise keeruline,» ütles Soom ning lubas, et ei kavatse oma äriplaani jäljendajatel turul kannakinnitamist kergeks teha.
«Tulevikku vaatan lahtiste silmadega ning ei välista laienemist välisturule,» ütles Soom ja väitis, et DeLuxe on lapsuke, mida ta odavalt ei müüks.
Oma elustiiliagentuuri tüüpkliendina näeb Soom 3040-aastast inimest, kes pärast aastaid pere- ja karjäärikeskset elu on läbi elanud mingi muutuse, nagu näiteks abielulahutuse, ning kes ei oska ajaga, mis varem kulus perele, enam midagi peale hakata.
DeLuxei ülesanne on Soomi sõnul aidata oma kliendil sotsiaalselt aktiviseeruda ja hankida uusi tutvusi. Muidugi ei suutvat DeLuxe võimaldada kutset presidendi ballile, kuid teeb võimalikuks kõrgema ühiskondliku staatuse, mille tulemusena võib klient selle kutse ka saada.
Maret Soom
Sündinud 12. juunil 1982 Tallinnas
Hariduskäik:
19892000 Tallinna 32. keskkool
19931999 Tallinna Vanalinna muusikakool
Ametikäik:
Jaanuar 1999 tänaseni Supernoova kaasasutajakorraldaja
1999 tänaseni Raadio 2 kaassaatejuht ja produtsent
20002002 üritustekorraldaja Vibe pressiesindaja, müügiassistent ja projektijuht
20022004 Club BonBoni müügi- ja programmijuht
20042005 Ööklubi Angel tegevjuht
2005 ITN Factual koordinaator (London)
2006 Pangaea Members Club reserveerimis- ja büroojuhataja (London)
Alates 2003 tänaseni DeLuxei asutaja ja üldjuht