Eesti-Vene transpordikomisjon arutas liiklust kahe riigi vahel

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Narva piiripunkt.
Narva piiripunkt. Foto: Mihkel Maripuu

Täna ja homme toimuval Eesti-Vene transpordikomisjoni istungil arutati ennelõunal Tallinna ja Sankt-Peterburgi vahelise lennuliini aastaringset käivitamist ning Narva ja Ivangorodi piiripunkti silla remonti.


Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsleri Eero Pärgmäe sõnul on praegu üks teravamaid küsimusi Narva silla remont. Maanteeamet on hanke välja kuulutanud. Lepiti kokku, et tehakse tihedat koostööd, selleks et järgmise aasta jooksul sild uuendatud saaks. Lahendada tuleb piirivalve ja tolli töö ning sõidukite liiklemise korraldamine remondi ajal.

Teise küsimusena oli arutusel lennuühendus Sankt-Peterburiga. Aastal 2000 on küll lennuleping Venemaaga sõlmitud, kuid ametlikult on selles kirjas ainult lennuliin Tallinn-Moskva. 2006. aastal algatati lepingulisa muudatus, millega lisanduks ka Peterburi liin, kuid see on siiani ratifitseerimata. Lennufirmade Estonian Air ja Rossija kahepoolse kokkuleppe alusel selle aasta juulist lennud küll toimuvad, kuid tegu on ajutise lepinguga pooleks aastaks.

Septembri algul sõlmis Estonian Air Vene lennufirmaga Rossija koodijagamisleppe, kuid muudatused riikidevahelisse lennunduslepingusse on sisse viimata. «Me väga tervitaks, kui ka Rossija hakkaks siia lendama, sest neil on taga võimas müügivõrk Venemaal,» lausus Pärgmäe.

Esimene Eesti-Vene transpordikomisjoni koosistumine leidis aset kolme aasta eest ja oli mõeldud iga-aastasena, kuid poliitilistel põhjustel tekkis vahepeal paus. Pärgmäe sõnul on praegu toimuv kohtumine seetõttu märgilise tähendusega.
Täna pärastlõunal on kõne all autoveo load ja kvoodid, sadamate arendus ning raudteeleping.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles