Hiiu maavanem: meie kahest laevast ei tagane

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus praam Kleipeda sadamas.
Uus praam Kleipeda sadamas. Foto: Toomas Huik

Hiiu maavanem Hannes Maasel ütles, et ei tagane kahe laeva nõudmisest Heltermaa-Rohuküla liinile, sest ainult ühega sõitmine halvendaks oluliselt hiidlaste töö- ja elutingimusi.


Maaseli sõnul teeb vedaja Väinamere Liinid ministeeriumile juba teise samasuguse ettepaneku, mille kohaselt jääks novembrist hiidlasi mandrile ja tagasi sõidutama vaid üks Leedole kuuluv praam. Esimene taoline ettepanek laekus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi maikuus.

Selle peale andis maavalitsus eitava seisukoha, lisades hiljem sellele veel oma põhjendused. Kantsler Marika Priske saatis seejärel Väinamere Liinidele kirja, milles palus jätta uue praami kõrvale ka vana sõitma.

Maaseli sõnul teeb antud küsimuses otsuse ministeerium, mitte aga Leedole kuuluv Väinamere Liinid. Igal juhul peab käiku jääma kaks praami, kusjuures see teine ei saa olla Harilaid, nagu vedaja on välja pakkunud, vaid St Hola või Ofelia. Ka hanketingimustes on kirjas, et praam peab mahutama 400 liinimeetrit autosid, Harilaid on aga palju väiksem ja sobiks tõesti vaid prügiveoks.

Ühe praami graafik suretaks maavanema väitel elu Hiiumaal suures osas välja, sest sellest sõltub kogu majandus, kaubavedu, ettevõtlus, haridus ja kõik muugi. Hiidlaste soov oleks, et korraga väljuks praamid nii Heltermaalt kui Rohukülast iga kahe tunni tagant.

«Mis saab siis, kui selle ühe praamiga midagi juhtub?» küsis Maasel. Talvel rasketes jääoludes sõites on alati hea, kui vastutulev praam on pool maad lahti sõitnud, lisas ta.

Hiiumaa praamiliikluse korralduse arutamiseks kogunevad asjaosalised ministeeriumi 29. septembril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles