Edukad veebiärid teenivad omanikele miljoneid

Andrei Korobeiniku loodud Rate.ee on üks edukamaid Eesti veebiärisid.

FOTO: Liis Treimann

Eesti edukamad interneti- ja veebiärid näitavad kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvaid käibeid ning teenivad omanikele ka raskel ajal kopsakaid kasumeid, kirjutab ajakiri Arvutimaailm.


Kui kümne aasta eest oli Eestis veebikaupmehi vähe, kaupade valik sisuliselt olematu ning teenuse areng lapsekingades, tegutseb täna sadu erinevaid veebiteenuse pakkujaid ja internetipoode.



Nende vahendusel võib endale leida nii uue elamispinna, auto kui mis tahes väiksema kaliibriga tehnika- või esmatarbekauba. Ühesõnaga - veebist saab täna kõike.



Samas saab internetis ka väga edukalt äri ajada, nagu selgus erinevate Eesti veebiportaalide ja -teenuste pakkujate majandustulemusi sirvides. Alljärgnevalt mõned näited.



MarkIT

on internetipõhine IT-kaupade tellimise süsteem, kuhu on reaalajas ühendatud piirkonna suurimad IT-kaupade hulgilaod. Eestist alguse saanud ettevõte tegutseb täna tosinas riigis ning selle teenuseid kasutavad kümned tuhanded kliendid.



Eelmise aasta käive oli MarkIT Grupil ligi 380 miljonit krooni ning kahjum ca 7,8 miljonit krooni, kusjuures kahjum oli tingitud suurtest investeeringutest ja agressiivsest laienemisest uutel turgudel.



OÜ Autoportaal

(auto24.ee) registreeriti 2002. aasta jaanuaris, pärast mida on see kiires tempos kasvanud ja agressiivselt turgu võtnud.



Ettevõtte 2008. aasta majandusaruandest selgub, et firma müügitulu oli 37,5 miljonit krooni ning võrreldes aasta varasemaga kasvas see ligi viiendiku võrra. Ettevõtte puhaskasumiks kujunes 28,6 miljonit krooni.



Moonfish Media

gruppi kuuluvad Eesti portaalid kv.ee ja osta.ee ning Leedu portaalid skelbiu.lt, aruodas.lt, edomus.lt, cvbankas.lt, autogidas.lt, tuktuk.lt.



Läinud aastal oli konsolideerimisgrupi müügitulu 48,8 miljonit krooni ja puhaskasum 22,5 miljonit krooni.



ON24.ee

sai alguse 2000. aastal ning selle näol on tegu esimese internetis mööblit müüva kaubamajaga Eestis.


Kuni 2008. aastani on ettevõte nautinud pidevat müügikasvu.



2009. aastal kogeti esimest korda tegevusajaloos müüginumbrite langust. Ettevõtte eelmise aasta konsolideeritud müügitulu moodustas pea 73 miljonit krooni, mille pealt teeniti 3,64 miljonit krooni kasumit.



OÜ Serenda Invest'i

tegevuseks on sotsiaalvõrgustiku rate.ee haldus ja administreerimine. Läinud aastal teenis ettevõte 18 miljoni kroonise käibe juures 8 miljonit krooni kasumit.



Ettevõtte peamiseks tegevusalaks on interneti- ja reklaamiteenuste müük.



AS Kinnisvaraportaal

(city24.ee) pakub internetipõhist kinnisvara meediakanalit aadressil www.city24.ee. Firmal on tütarettevõtted nii Lätis kui Leedus ning eelmisel aastal laiendati oma tegevust ka Serbiasse.



Läinud aasta müügitulu ulatus aruande kohaselt üle 23 miljoni kroonini ning kasumit teeniti 734 000 krooni.



Ox.ee

pakub interneti vahendusel erinevaid tehnikakaupu ja on esindatud lisaks Eestile ka teistes Baltimaades.



Eelmisel aastal tegi internetikauplus läbi märgatava käibekasvu: kui 2007. aastal ulatus käive 5,26 miljonit krooni, siis mullu oli see üle kahe korra suurem: 12 miljonit. Kasumit teenis ettevõte seejuures üle 80 000 krooni.



OÜ Interbauen

(interbauen.ee) on keskendunud ehitusmaterjalide müügile internetis ning tegu on kaunis värske tegijaga: ettevõte loodi märtsis 2007.



Läinud aastal näitas firma 3,3 miljoni kroonist müügitulu. Samas rõhutas ettevõtte juhtkonna liige ning aktsionär Ants Luhala Arvutimaailmale, et eelmist aastat võib võtta kui testimise, katsetamise ja käimajooksmise perioodi.



Kuigi selle aasta käibeprognoosi Luhala veel avaldada ei soovinud, vihjas ta, et eelmise aasta tulemus on juba tänaseks mitu korda ületatud.

Tagasi üles